۳ فروردین ۱۳۹۶، ۱۵:۳۴
کد خبر: 82471954
T T
۰ نفر
افزایش 50 درصدی كشفیات كالای قاچاق/كشف 85 درصد جرایم فضای مجازی

قم - ایرنا - فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با اشاره به افزایش تعداد كشفیات كالای قاچاق گفت: در سال 95 میزان كشفیات كالای قاچاق 50 درصد نسبت به سال 94 افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، سردار حسین اشتری روز پنجشنبه در دیدار با مراجع تقلید در قم اظهار داشت: مبارزه با كالای قاچاق در اولویت كارهای نیروی انتظامی است.
وی با بیان این كه قاچاق باعث تعطیلی كارخانه ها و افزایش بیكاری می شود، افزود: نیروی انتظامی امنیت كامل را برای همه تولیدكنندگان در سراسر كشور تامین می كند تا تولید و اشتغال متوقف نشود.
وی همچنین با بیان این كه استفاده از نظر و منویات مراجع تقلید و علما، اولویت كار پلیس در حوزه های مختلف است افزود: توصیه های مراجع معظم تقلید تاثیر زیادی در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی داشته است.
وی در ادامه با اشاره به این كه در سال 95 نسبت به 94، میزان جرایم فضای مجازی بیش از 60 درصد افزایش یافته است، گفت: با تلاش ماموران انتظامی، 85 درصد جرایم صورت گرفته در فضای مجازی كشف شده و با افراد خاطی در این حوزه برخوردهای لازم صورت گرفته است.
اشتری افزود: در سال جاری اقدام های بیشتر و جدی تری در این حوزه صورت خواهد گرفت و با كسانی كه بخواهند در فضای مجازی تخطی كنند، برخوردهای جدی تری صورت می گیرد.
وی همچنین با اشاره به كاهش تلفات جاده ای گفت: با وجود این كه در سال 95 نسبت به سال 94، بیش از 2 میلیون دستگاه خودرو و موتورسیكلت به ناوگان حمل و نقل كشور اضافه شده است اما با تلاش شبانه روزی نیروهای راهور میزان تصادف ها و تلفات در جاده ها كاهش یافته است.
وی تصریح كرد: تعداد فوتی ها 523 تن و تعداد مجروحان سه هزار تن در سال 95 نسبت سال 94 كمتر بوده است و این موفقیت به واسطه لطف خداوند، همت نیروها و همكاری مردم بوده است.
فرمانده نیروی انتظامی اضافه كرد: در راستای فرهنگ سازی برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی اقدام های زیادی انجام شده كه باعث كاهش تلفات و آرامش مردم شده است.
وی خاطرنشان كرد: هرچه مردم قوانین را بیشتر رعایت كنند به سودشان است، از این رو در حوزه راهنمایی و رانندگی شهروندان با اقدام های مختلفی آگاه شده اند تا خسارت های تصادف ها به حداقل برسد.
وی با اشاره به آمد و شد خودروها در محورهای مواصلاتی كشور گفت: روزانه بیش از 350 هزار دستگاه خودرو در محور قم - تهران آمد و شد می كنند كه امسال شاهد تلفات كمتری نسبت به سال گذشته در این محور هستیم.
اشتری با بیان این كه در مباحث امنیتی در كشور مشكلی وجود ندارد گفت: امنیت در مرزها، روستاها و شهرها خوب است و تامین امنیت با همت همه دستگاه ها به ویژه نیروی انتظامی صورت گرفته و امیدواریم سال آینده نیز با قوت خدمت رسانی كنیم.
وی به وضعیت امنیت قم اشاره و بیان كرد: فرماندهی انتظامی قم اقدام های خوبی برای تامین امنیت و آسایش مردم انجام داده است.
اشتری به اجرای طرح نوروزی در سراسر كشور اشاره كرد و گفت: نیروی انتظامی در طول سال مشغول خدمت رسانی به مردم است و در نوروز نیز به صورت ویژه از 25 اسفندماه تا 15 فروردین ماه به صورت تمام وقت در آماده باش كامل است.
وی افزود: قرارگاه های نوروزی نیروی انتظامی در سراسر كشور راه اندازی شده و نیروها مشغول خدمت رسانی هستند.
وی با تاكید بر حفظ ارزش ها و مبانی دینی، گفت: پرسنل نیروی انتظامی از روحیه دینی و اسلامی برخوردار هستند و تا جایی كه توان داریم حافظ ارزش های نظام هستیم.
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: كارهای خوبی در نظام صورت گرفته و امروز پلیس در شان این نظام و مردم است، همچنین برنامه ریزی خوبی شده تا با جرایمی كه باعث نگرانی مردم می شود مقابله شود و مردم در آرامش و امنیت بیشتر زندگی كنند و به كسب و كار بپردازند.
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در سفر یك روزه به قم از قرارگاه نوروزی نیروی انتظامی در این استان بازدید و با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت و گو كرد.
2085 / 1175 خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی

سرخط اخبار استان‌ها