۱۳ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۳۱
کد خبر: 82450379
T T
۰ نفر
آغاز مسابقات هاپكيدوي قهرماني كشور و انتخابي تيم ملي در رشت

رشت - ايرنا - شانزدهمين دوره مسابقات هاپكيدوي قهرماني باشگاه هاي كشور و انتخابي تيم ملي ، از روز جمعه در رشت آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، در اين دوره از رقابت ها ، حدود 350 ورزشكار اين رشته ورزشي از استان هاي مختلف كشور حضور دارند كه در سالن تختي مجموعه ورزشي شهيد عضدي رشت با هم به رقابت مي پردازند.
ورزشكاران شركت كننده در اين دوره از رقابت ها ، به مدت 2 روز و در رده هاي سني نونهالان ، نوجوانان ، جوانان و بزرگسالان و در اوزان مختلف با هم به رقابت خواهند پرداخت.
در روز اول اين رقابت ها و در بازي هاي انجام شده ، ورزشكاران استان هاي گيلان ، تهران ، مازندران و خراسان رضوي برابر حريفان خود به برتري دست يافتند و به مرحله دوم صعود كردند.
رئيس سبك هاپكيدوي WHC كشور در باره اين رقابت ها گفت: در پايان اين مسابقات ، نفرات برتر انتخاب و به عضويت تيم ملي هاپكيدوي مردان ايران درخواهند آمد تا در دومين دوره رقابت هاي هاپكيدوي قهرماني آسيا كه سال آينده برگزار مي شود ، حضور يابند.
محمدرضا هاشم پور افزود: در اولين دوره رقابت هاي هاپكيدوي قهرماني آسيا كه سال 2013 برگزار شده بود ، تيم ملي ايران عنوان قهرماني آسيا را كسب كرد.
هاپكيدو نوعي هنر رزمي كره‌اي و از انواع دفاع شخصي است كه كمتر بر حمله تكيه دارد و اين رشته ، يكي از تلفيقي‌ترين سبك‌هاي رزمي محسوب مي‌شود كه چوئي يونگ سول از كره جنوبي بنيانگذار اين رشته رزمي است.
خبرنگار: حسين مجرد ** انتشار : نصراله ابراهيمي
7285/6070

سرخط اخبار استان‌ها