۵ دی ۱۳۹۵، ۱۸:۱۴
کد خبر: 82360900
T T
۰ نفر
فرماندار اردكان تسريع در صدور كارت هاي ملي هوشمند را خواستار شد

يزد- ايرنا - فرماندار اردكان از كارت ملي هوشمند به عنوان يك طرح بزرگ در راستاي احراز هويت نام برد و لزوم تسريع در روند صدور اين كارت‌ها را خواستار شد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري اردكان هادي مقيمي روز يكشنبه در شوراي ثبت احوال شهرستان افزود: ثبت‌احوال سازماني حياتي و مهم است كه وظيفه ثبت و حفظ اسناد هويتي مردم را بر عهده دارد.
وي با تقدير از تلاش كاركنان اداره ثبت احوال شهرستان اردكان، آمارها و مستندات ثبت‌شده از وقايع حياتي شهرستان را بسيار مهم توصيف كرد و گفت: ثبت و تحليل اين آمارها اگر در موقع مقرر و قانوني خود انجام شود؛ مي‌تواند معيار مناسبي براي برنامه‌ريزي‌هاي كلان كشور باشد.
رئيس شوراي ثبت احوال شهرستان اردكان تولد، ازدواج، طلاق و مرگ را مهم‌ترين رويدادهاي طول عمر انسان برشمرد كه ثبت همه آن‌ها توسط سازمان ثبت‌احوال انجام مي‌شود .
وي ادامه داد: با تغيير سبك زندگي مردم، آمارهاي ازدواج و طلاق در كشور دستخوش تغييراتي شده است كه بايد با برنامه‌ريزي و فرهنگ‌سازي، آن را به وضعيت مناسب‌تري برسانيم.
فرماندار اردكان به خدمات سازمان ثبت احوال اشاره كرد و افزود: صدور كارت هوشمند ملي كه كاركردهاي متعددي براي آن تعريف شده؛ يكي از بزرگ‌ترين طرح‌هاي كشور براي احراز هويت است و با توجه به نزديكي انتخابات انتظار مي‌رود بازه زماني صدور و تحويل آن كاهش يابد.
مقيمي ثبت‌احوال را يكي از سازمان‌هاي كليدي در برگزاري انتخابات پيش رو برشمرد و اظهار اميدواري كرد اين سازمان همچون گذشته نقش خود را در برگزاري انتخاباتي شكوهمند و سالم ايفا كند.
اردكان با 85 هزار نفر جمعيت در60 كيلومتري شمال شهر يزد واقع شده است.
7544/ 5054 خبرنگار: مژگان دشتي** انتشار: بهنام احمدي *
rnayazdd@

سرخط اخبار استان‌ها