۴ دی ۱۳۹۵، ۲۰:۴۵
کد خبر: 82359505
T T
۰ نفر

همكاري هاي نفتي كويت و عراق افزايش مي يابد

۴ دی ۱۳۹۵، ۲۰:۴۵
کد خبر: 82359505
همكاري هاي نفتي كويت و عراق افزايش مي يابد

تهران - ايرنا - عراق در راستاي توسعه و تقويت همكاري هاي مشترك خود با كويت از برگزاري نشستي در راستاي روشن شدن وضعيت ميادين نفت و گاز مشترك دو كشور و امكان فروش گاز مازاد عراق به كويت خبر داد.

به گزارش روز شنبه ايرنا و به نقل از نشريه القبس، جبار اللعيبي وزير نفت عراق قرار است، هفته جاري در صدر هيأتي بلندپايه به كويت سفر و در زمينه همكاري هاي نفتي دو كشور گفت وگو كند.
كويت سياست توسعه همكاري هاي نفتي با عراق را در دستور كار قرار داده است و احتمال مي رود سرمايه گذاري هايش در ميادين نفتي عراق را افزايش دهد.
وزارت نفت كويت با تاكيد بر وجود فرصت هاي سرمايه گذاري در بخش نفت و گاز عراق، از برنامه ريزي براي گسترش همكاري ها با بغداد در اين زمينه خبر داده است.
مدير شركت «كويت انرژي» يكي از معروفترين شركت هاي نفت و گاز منطقه با اشاره به رايزني هاي اخير خود با مسوولان عراقي، بازار نفت و گاز عراق را محيطي بكر براي حضور تجار كويتي دانست.
منصور بوخمسين در گفت و گويي با خبرنگاران با اشاره به حضور شركت متبوعش در صنايع نفت و گاز عراق تاكيد كرد: كويت در چند ميدان نفتي عراق از جمله «فيحاء 1» فعاليت مي كند و كار استخراج نفت را بر عهده دارد .
اين مقام كويتي تاكيد كرد: كويت در توليد و استخراج نفت در عراق سهم بسزايي دارد و همكاري با طرف عراقي در ميادين نفتي ديگر به زودي آغاز خواهد شد.
پيش از اين، سالم الزمانان سفير كويت در عراق اعلام كرد پس از هماهنگي ميان دو كشور و مذاكره با مسئولان وزارت خارجه عراق، جلسه كميته عالي همكاري هاي مشترك دو كشور به ميزباني كويت برگزار مي شود و دو طرف توافق كردند، تعدادي از توافقنامه هاي تجاري و سياسي را به امضا برسانند .
شبد*320*9122*‌انتشار دهنده: مهدي نعمتي
۰ نفر

سرخط اخبار جهان