۲۵ مهر ۱۳۹۵، ۲۱:۴۷
کد خبر: 82269104
T T
۰ نفر
برپايي سفره سالم براي كودكان و نوجوانان در آستارا

آستارا - ايرنا - با برپايي سفره سالم در مركز شماره دو كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان آستارا، جمعي از كودكان اين شهرستان و والدين آنها با فايده هاي تغذيه سالم آشنا شدند.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، مسئول واحد تغذيه شبكه بهداشت و درمان آستارا روز يكشنبه در حاشيه اين برنامه در جمع والدين دانش آموزان گفت: كنترل سلامت مواد عذايي، تبليغ غذاهاي مفيد و استفاده از مقادير سالم غذايي راهي براي دست يابي به سلامت است.
سپيده جباري در ادامه با بيان اينكه دانش آموزان بايد همواره به تغذيه خود توجه ويژه اي بكنند، اظهار كرد: دانش آموزان بايستي از خوردن خوراكي هايي نظير سوسيس، كالباس، چيپس و پفك كه ارزش غذايي ندارند پرهيز كنند.
وي اضافه كرد: با بالابردن دانش و اطلاعات مردم پيرامون بهداشت، مي توان به ارتقاي سلامت و پيشگيري از امراض و بيماري هاي مختلف كمك كرد.
وي برپايي سفره هاي سلامت را فرصتي براي نشان دادن ارتباط بين تغذيه و سلامت عنوان كرد و گفت: برنامه غذايي نامناسب يكي از عوامل مهم بروز بيماري هاست و شايسته است به اين امر توجه و براي حفظ سلامت از گروه هاي غذايي متعادل و متنوع استفاده شود.
جباري در ادامه، 25 مهرماه روز جهاني غذا را فرصتي براي همدردي با گرسنگان خواند و خاطرنشان كرد: بايد همه ما قدر غذا را به عنوان نعمت ارزشمند بدانيم و مصرف درست و دوري از اسراف آن را محور زندگي خودمان قرار دهيم.
تعادل مصرف بين گروه هاي غذايي، افزايش مصرف ميوه و سبزيجات، اجتناب از مصرف چربي و روغن زياد در غذا، خودداري از مصرف زياد نمك و غذاهاي شور، به حداقل رساندن مصرف مواد قندي و تنقلات و چاشني هاي مضر، انجام برنامه هاي مرتب ورزشي در طول هفته و حفظ وزن مناسب از جمله نكات آموزشي مطرح شده در حاشيه سفره سالم بود.
پخت غذاها و انواع آش هاي محلي توسط والدين دانش آموزان، زينت بخش سفره سالم در مركز شماره دو كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان آستارا بود.
آستارا با 86 هزارنفرجمعيت در غرب استان گيلان واقع شده است و حدود سه هزار و 500 نفر در مراكز شماره يك و دو كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان اين شهرستان عضو هستند.
خبرنگار: يوسف هدايتي**انتشار دهنده : نصراله ابراهيمي
7105 / 7124/6070

سرخط اخبار استان‌ها