بازدید از آرامگاه فردوسی امروز سه شنبه رایگان است

مشهد- ایرنا- مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: امروز همزمان با ۲۵ اردیبهشت ماه روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و روز پاسداشت زبان فارسی بازدید از آرامگاه این حکیم و شاعر خراسانی رایگان است.

سید جواد موسوی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام با درخواست رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و موافقت وزیر میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی ممکن شده است.

وی اضافه کرد: همچنین بازدید از تمامی آرامگاه‌های شاعران در تمامی استان‌های کشور نیز امروز رایگان است که در خراسان رضوی این امر علاوه بر مجموعه آرامگاه فردوسی، آرامگاه های خیام و عطار در نیشابور را نیز شامل می شود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: مراسم بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی امروز از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در محل آرامگاه آن شاعر بزرگ با حضور شاعران، شاهنامه‌پژوهان، فردوسی دوستان، مسوولان و مردم برگزار می‌شود.

آرامگاه فردوسی در باغی ۶.۵ هکتاری واقع در ۲۰ کیلومتری شمال غرب مشهد و در مسیر منشعب از جاده مشهد - چناران با نام "بلوار شاهنامه" قرار دارد.

محوطه داخلی باغ آرامگاه فردوسی همچنین محل دفن "مهدی اخوان‌ثالث" شاعر نامدار معاصر خراسانی و استاد محمدرضا شجریان هنرمند برجسته عرصه آواز و موسیقی سنتی ایران است.

همچنین "آرامستان شعرای مشهد" واقع در ۵۰ متری بیرون باغ آرامگاه فردوسی نیز مزار تنی چند از دیگر شاعران نامدار معاصر شامل مرحومان "عماد خراسانی، احمد گلچین‌معانی، احمد کمال‌پور، محمد قهرمان و عشرت قهرمان" است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha