۲ هزار قوطی شیرخشک احتکاری از انبار یک داروخانه بم کشف شد؛ بازداشت یک نفر
عکس ارشیوی است

کرمان- ایرنا- رییس تعزیرات حکومتی بم اعلام کرد: ۲ هزار قوطی شیر خشک احتکاری از انبار یک داروخانه به ارزش ۳۰ میلیارد ریال در بروات از توابع این شهرستان کشف، ضبط و مدیر فنی آن نیز بازداشت و روانه زندان شد.

حسن صنعتی سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به اینکه تغییری در حوزه شیرخشک در کشور صورت گرفته و یارانه شیرخشک نیز توسط دولت برداشته شده، مستقیم از طریق بیمه‌های سلامت به مصرف کننده پرداخت می‌شود در نتیجه قیمت ها نیز واقعی تر و باعث شده یکسری افراد سودجو اقدام به احتکار اقلام اساسی از جمله شیرخشک کنند.

وی بیان کرد: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر منع توزیع شیرخشک یارانه‌ای در بعضی داروخانه ها و باتوجه به اهمیت و ضرورت آن، موضوع در دستور کار ماموران اطلاعات سپاه پاسداران بم قرار گرفت و بازدید نامحسوس از داروخانه های سطح شهرستان انجام که مشخص شد داروخانه ای در بروات از توابع شهرستان بم از توزیع شیرخشک خودداری کرده بود.

رییس تعزیرات حکومتی بم عنوان کرد: در نهایت با همکاری پلیس امنیت اقتصادی و رصد اطلاعاتی بعد از بازرسی از انبار داروخانه ۲ هزار قوطی شیرخشک به ارزش ریالی ۳۰ میلیارد ریال کشف شد.

وی اضافه کرد: داروخانه مذکور پلمب و مسئول فنی آن نیز تا اطلاع بعدی و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.

صنعتی ادامه داد: فرد متخلف آذرماه سال گذشته اقدام به خریداری شیرخشک اما باوجود کمبودهای سطح شهر از توزیع آنها خودداری و با شرایط نامناسبی نیز در انبار نگهداری می کرد.

وی افزود: با توجه به نیاز و تقاضای مردم اقلام مکشوفه تحویل دانشگاه علوم پزشکی بم شد تا در اسرع وقت و در صورت قابلیت مصرف در سطح داروخانه‌های پنج شهرستان شرقی استان کرمان توزیع شوند.

رییس تعزیرات حکومتی بم اظهارداشت: طبق قانون اقلام و کالاهای اساسی اگر خارج از ضوابط دولت توزیع شوند یا افراد از توزیع آنها خودداری کنند در حکم قاچاق محسوب و مجازات کالای قاچاق بر آن کالا اعمال می شود.

صنعتی گفت: بازرسی های نامحسوس تعزیرات ادامه دارد تا ثبات قیمت و امنیت در کالاهای اساسی صورت گیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha