بارقه‌ امید در شهرک‌های صنعتی مازندران با توسعه زیرساخت‌ها

ساری- ایرنا- بهره برداری و توسعه پست برق ۳۸۵ مگاولت آمپر شهرک صنعتی ناریوران بابل، اختصاص مبلغ ۳۱۷ میلیارد ریال برای تکمیل تصفیه خانه ها و شبکه جمع­‌آوری فاضلاب شهرک­‌های صنعتی نکا، منصورکنده بابل و ساری از جمله اقدامات مثبت دولت سیزدهم در حوزه صنعت استان مازندران است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ارتقای بخش انرژی و زیر ساخت شهرک های صنعتی مازندران یکی از مطالبه های جدی تولید کنندگان این استان بود که در دور نخست سفر هیات دولت به مازندران مورد توجه قرار گرفت.

سال های گذشته برخی از واحدهای صنعتی مازندران به دلیل ضعف در زیر ساخت ها، به خصوص ولتاژ برق بخشی از واحدهای خط تولید آنها از مدار تولید خارج شده بود که در این راستا گره گشایی برای این مشکل یکی از مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به مازندران بود.

بهره برداری توسعه پست برق ۳۸۵ مگاولت آمپر ناریوران بابل، توسعه پست برق ۱۶۰ مگاولت آمپر بهشهر، احداث پست برق شهرک صنعتی رجه‌ بابل به ظرفیت ۳۰مگاولت آمپر، شروع عملیات اجرایی پست برق شهرک صنعتی تشبندان محمود آباد، بهشهر و نکا از جمله طرح های مهمی دور اول سفر رئیس جمهور به مازندران برای توسعه زیر ساخت شهرک های صنعتی بود.

بارقه‌ امید در شهرک‌های صنعتی مازندران با توسعه زیرساخت‌ها

اختصاص مبلغ ۳۱۷ میلیارد ریال برای تکمیل تصفیه خانه ها و شبکه جمع آوری فاضلاب شهرکهای صنعتی نکا، منصورکنده بابل و ساری از جمله طرح های مهم دیگر برای گره گشایی از مشکلات شهرک های صنعتی مازندران بود که در دور نخست سفر هیات دولت به مازندران مورد توجه قرار گرفت.

سفر نخست آیت‌الله رئیسی همراه با تعدادی از وزرا و اعضای هیئت دولت سیزدهم به مازندران ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ انجام شد که علاوه بر دیدار با اقشار مختلف مردم و بازدید از برخی طرح‌های زیرساختی، بهره‌برداری از چندین طرح عمرانی و تعیین تکلیف تعدادی از پروژه‌های نیمه‌کاره و بر زمین مانده، نتیجه آن در نظر گرفتن ۱۷۶ مصوبه برای اجرای طرح‌های مختلف با مجموع اعتبار مصوب بیش از ۱۷۷ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال بود.

از پایان سال ۱۴۰۰ تا کنون افزون بر ۱۲۶ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های مصوب سفر نخست رئیس‌جمهور مازندران اختصاص یافت که معادل ۷۱ درصد کل اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح‌ها است.

به استناد آمارهای اعلام شده توسط دستگاه‌های اجرایی و استانداری مازندران، از مجموع ۱۷۶ مصوبه سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران ۷۸ مصوبه به طور کامل محقق شده، در ۸۹ مصوبه فرآیند اجرایی طی می‌شود و عملیات اجرایی با پیشرفت فیزیکی طبق برنامه در حال اجراست و اجرای ۹ مصوبه نیز در حال پیگیری است.

مازندران با ۲۲ شهرستان، ۳۹ شهرک و ناحیه صنعتی و ۲ هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی دارد.

حدود ۸۰ هزار نفر به صورت مستقیم در واحدهای تولیدی و صنعتی استان اشتغال دارند و از مجموع ۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی استان، ۴۶۱ واحد در بخش ماشین‌آلات و فلزات اساسی، ۱۳۹ واحد در بخش برق و الکترونیک، ۱۱۵ واحد در بخش نساجی، ۴۰۸ واحد در بخش محصولات شیمیایی، ۲۱۶ واحد در بخش سلولزی، ۵۳۰ واحد در بخش کانی غیرفلزی و ۳۶۷ واحد صنعتی نیز در بخش تولید محصولات غذایی مشغول فعالیت هستند. بیشترین سهم واحدهای صنعتی استان نیز متعلق به شهرستان آمل است که حدود ۴۰۰ واحد صنعتی فعال دارد. ۲۶ درصد صنایع فعال استان نیز در شهرستان‌های ساری، بابل و سوادکوه مستقر هستند.

مازندران در حوزه اشتغال واحدهای صنعتی با استقرار چهار درصد واحدهای صنعتی کشور در این استان یازدهمین استان کشور است و ۳.۸ درصد اشتغال صنعتی را در اختیار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha