۱ تیر ۱۳۹۵، ۲۱:۰۴
کد خبر: 82121576
T T
۰ نفر

كشف 38 تن مواد مخدر طي سال گذشته در استان يزد

۱ تیر ۱۳۹۵، ۲۱:۰۴
کد خبر: 82121576
كشف 38 تن مواد مخدر طي سال گذشته  در استان يزد

يزد- ايرنا - استاندار يزد گفت: در سال گذشته، 38 تن مواد مخدر توسط نيروهاي نظامي، انتظامي و امنيتي استان كشف شده كه بيانگر افزايش 69درصدي آن در اين استان است.

به گزارش ايرنا سيدمحمد ميرمحمدي روز سه شنبه در همايش تجليل از فعالين مبارزه با مواد مخدر و كاهش تقاضا گفت: اين مقدار كشف مواد مخدر نشان دهنده نقش بسيار ارزشمند نيروي انتظامي ، سربازان گمنام امام زمان (عج) ، سپاه و بسيج دركاهش دسترسي جوانان به مواد مخدر است .
وي افزود : نقش نيروي انتظامي علاوه بر مراقبت كامل از راههاي مواصلاتي و گلوگاه ها به منظور وارد نشدن مواد مخدر به جامعه در جمع آوري خرده فروشان و معتادان نيز قابل تقدير است .
استاندار يزد با اشاره به موفقيت آميز بودن طرح جمع آوري معتادان و توزيع كنندگان در استان خاطرنشان كرد : براساس تجزيه و تحليل هاي صورت گرفته ، اجراي اين طرح موجب كاهش آمار سرقت هاي خرد در استان شده است .
رئيس شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان افزود: به دليل فراگير بودن آسيب هاي ناشي از مواد مخدر درجامعه ، مردم نيز بايد احساس خطر كرده و براي مقابله با آن بسيج شوند و تنها در اين صورت است كه مي توان اين آفت را در استان وكشور ريشه كن كرد .
ميرمحمدي افزايش توجه و ايجاد حساسيت در فضاي عمومي جامعه نسبت به مواد مخدر را ضرورت اصلي جامعه خواند و گفت: تمام اقشار بايد با همكاري وهمدلي در جهت مبارزه با گسترش مصرف و توزيع مواد مخدر در استان تلاش كنند.
وي ادامه داد : اگر در جامعه اي پيش بيني شود كه سيل وحشتناكي در راه است ، همه مردم به تكاپو افتاده و به دنبال راهي براي مهار آن هستند در حالي كه سيل يكباره بوده و ماندگاري ندارد اما گسترش مصرف و توزيع مواد مخدر در جامعه بسيار پايدار تر و خطرناك تر از سيل مي باشد و نياز به همت جدي همگان دارد.
نماينده عالي دولت در استان اظهار كرد: فرهنگسازي در جامعه و ايجاد اراده اي در مردم براي پيشگيري از مصرف مواد و در مرحله بعد براي درمان آن بسيار موثر است .
استاندار يزد اظهار كرد: پيشگيري از مصرف مواد مخدر بسيار موثرتر از درمان آن است زيرا معتادان حتي پس از ترك مواد مخدر ، با لذت خيالي ناشي از مصرف مواد زندگي كرده و امكان برگشت آنها زياد است در حالي كه پيشگيري و ايجاد اراده قوي براي عدم مصرف موثرتر خواهد بود .
ميرمحمدي ادامه داد : هزينه هايي نظير ايجاد پرونده هاي قضايي ، نگهداري معتادان و درمان آن ها همچنين تمام امكانات و نيروهايي كه در خدمت مبارزه با موادمخدر هستند از هزينه هاي تحميل شده به جامعه هستند در صورتي كه اين امكانات و خدمات مي تواند در افزايش رفاه اجتماعي مردم استفاده شوند .
رئيس شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان ، رسيدگي به پرونده هاي مواد مخدر و صدور حكم در اين زمينه را بسيار دشوار و ملال آور دانست كه به دليل قانوني بودن واحساس تكليف بايد اجراي اين احكام با دقت وجديت انجام شود .
وي با تاكيد بر اثرات مطلوب برگزاري همايش ها در زمينه مبارزه با مواد مخدر آن را از ابزارهاي فعال كردن جامعه عنوان و خاطرنشان كرد: اگر مصرف مواد مخدر در بين مردم ، مذموم شناخته شود ، معتادان براي رفع تنهايي و پس زدگي جامعه ، مجبور به ترك آن خواهند بود .
استاندار يزد پرداختن به واقعيت هاي جامعه و مسائل زير پوست شهر را ضروري توصيف كرد و پرهيز از ظاهرسازي و سطحي نگري در اين زمينه را خواستار شد .
وي با اشاره به اهميت فعاليت رسانه ها در حوزه پيشگيري از اعتياد تاكيد كرد: در رسانه بايد وقار، بزرگ منشي و حيثيت ترويج و تبليغ شود و با نمايش عاقبت معتادان ، زمينه افزايش توجه مردم به اين امر را فراهم كرد.
ميرمحمدي با اظهار خرسندي از اقدامات موثر انجام شده در زمينه مبارزه با مواد مخدر در استان گفت: هريك از ما بايد رسانه اي براي بيدار كردن يكديگر و تذكر دادن خطرات مواد مخدر در جامعه باشيم.
استاندار يزد در پايان سخنان خود به جذب جوانان در خانواده ها به عنوان ابزاري براي كشيده نشدن به سوي مواد مخدر اشاره و اظهار كرد: گذشت و چشم پوشي از خطاي جوانان عامل جذب آنها در خانواده است و اگر جوانان از خانواده ها دور شوند ، قطعا در دامن ديگري گرفتار خواهند شد كه گاهي برگشت از آن امكان پذير نخواهد بود.
در پايان اين همايش با گراميداشت ياد و خاطره شهداي مبارزه با مواد مخدر از خانواده هاي آنها دستگاههاي دولتي و سازمان هاي مردم نهاد فعال در زمينه مبارزه با مواد مخدر با اهداي لوح تقدير ، تجليل شد .
1968/ 6197

سرخط اخبار استان‌ها