مهاباد رتبه اول پرداخت زكات در آذربايجان غربي را كسب كرد

مهاباد- ايرنا- دبير ستاد احياي زكات مهاباد گفت: اين شهرستان براي پنجمين سال متوالي، امسال نيز رتبه اول جمع آوري بيشترين ميزان زكات را در آذربايجان غربي به خود اختصاص داده است.

مسعود مامندي پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از ابتداي امسال تاكنون بيش از 33 ميليارد و 500 ميليون ريال زكات در اين شهرستان جمع آوري شده كه اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 32 درصد افزايش يافته است.
وي اظهار كرد: از اين مبلغ 31 ميليارد و 971 ميليون ريال به صورت كمك به خانواده هاي نيازمند و مددجو هزينه شده است.
مامندي پور گفت: مابقي اين مبلغ نيز براي ساخت دو باب خانه مددجو، احداث سه باب خانه عالم، احداث و تكميل پنج باب مسجد، احداث و تكميل چهار باب خانه نيازمندان هزينه شده و بخشي از آن نيز صرف كمك هزينه درمان و تحصيل مددجويان شده است.
وي اضافه كرد: زكات اين شهرستان در سال جاري با همكاري 120 عامل زكات در مناطق شهري و روستايي و با همكاري چهار مبلغ زكات جمع آوري شده است.
مامندي پور ميزان زكات جمع آوري شده در سال گذشته را در همين مدت 25 ميليارد و 733 ميليون ريال اعلام كرد.
مدير كميته امداد امام خميني (ره) مهاباد افزود: با توجه به برنامه هاي تبليغ و تبيين زكات در جامعه و آموزه هاي ديني روحانيون پيش بيني مي شود ميزان زكات جمع آوري شده در اين شهرستان همچنان روند صعودي داشته باشد.
وي گفت: امسال براي نخستين بار به صورت آزمايشي طرح شوراي فرعي روستاها در 10 روستاي اين شهرستان براي ساماندهي امر جمع آوري زكات در مناطق روستايي ايجاد شده است.
مامندي پور تشكيل جلسه با باغداران و دامداران با همكاري جهاد كشاورزي و استفاده از پتانسيل صدا و سيما و ديگر رسانه ها براي تبليغ امر زكات و تقدير و معرفي زكات دهندگان برتر را از جمله برنامه هاي اين ستاد تا پايان سال جاري عنوان كرد.
شهرستان مهاباد با 225 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي و 116 كيلومتري مركز استان واقع شده است.
6185/2093

سرخط اخبار استان‌ها