مراسم بزرگداشت جانباختگان حادثه منا در كرمانشاه برگزار می شود

كرمانشاه - ایرنا - آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه كرمانشاه، آیت الله ممدوحی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، رازانی استاندار، جامعه روحانیت و حوزه های علمیه استان در اطلاعیه ای مشترك مردم را به شركت در مراسم بزرگداشت جانباختگان حادثه منا دعوت كردند.

به گزارش ایرنا، براساس این اطلاعیه مراسم گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان فاجعه اندوهبار حادثه منا فردا (یكشنبه) ساعت 14 و 30 دقیقه تا 16 در مسجد الغدیر كرمانشاه در چهار راه بسیج این شهر برگزار می شود.
در این اطلاعیه آمده است: مصیبت دلخراش منا زخمی عمیق و جانكاه بر روح و روان امت اسلامی و به ویژه ملت شریف ایران بر جای گذاشته است كه تحمل و ترمیم آن تنها در سایه عنایات و الطاف خاصه قادر متعال میسر است.
این اطلاعیه افزوده است: همانگونه كه رهبر معظم انقلاب نیز تاكید فرمودند دولت سعودی باید مسئولیت پاسخگویی به این ضایعه اسفناك را پذیرفته و از امت اسلامی و ملت شریف ایران اسلامی عذرخواهی كند و متعهد شود كه امت داغدار اسلامی در آینده شاهد چنین رخدادهای جانكاهی در مراسم حج نخواهد شد و یا اینكه به ناتوانی كارگزاران خود در اتخاذ تدابیر برای خدمت رسانی به حجاج بیت الله الحرام اذعان نموده و شرایطی فراهم كند تا دیگر كشورهای مسلمان در برنامه ریزی و اجرای این فریضه الهی دخیل و تاثیرگذار باشند.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: ضمن عرض تسلیت این واقعه دردناك به حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) جامعه روحانیت، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و بویژه بازماندگان داغدار این مصیبت عظمی، از عموم مردم شهید پرور و خداجوی استان دعوت به عمل می آید تا با حضور پرشور و گسترده خود در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان گرانقدر این فاجعه اندوهبار در مسجد الغدیر شركت كرده و ضمن همدردی و تسلای خاطر بازماندگان مراتب اعتراض خود را به سكوت جامعه جهانی نسبت به این رخداد تالم برانگیر ابراز نمایند.
علی رازانی برادر استاندار كرمانشاه از جمله جان باختگان حادثه ناگوار حادثه منا در روز عید قربان بود كه از شهرستان بروجرد در استان لرستان به سرزمین وحی اعزام شده بود.
465 نفر از حجاج ایرانی در حادثه منا جان خود را از دست دادند كه هیچ یك از حجاج كرمانشاهی در بین این نفرات حضور نداشتند.
8066

سرخط اخبار استان‌ها