۱۵ تیر ۱۳۹۴، ۱۴:۳۸
کد خبر: 81673193
T T
۰ نفر
700 ميليارد ريال اعتبار به نوسازي شبكه آبرساني شهر بوشهر اختصاص يافت

بوشهر- ايرنا - فرماندار بوشهر گفت: درجريان سفر روز گذشته معاون وزير نيرو به استان بوشهر 700 ميليارد ريال به نوسازي شبكه آبرساني شهر بوشهر اختصاص يافت.

به گزارش ايرنا، حسن ابراهيمي روز دوشنبه درنشست شوراي اداري شهرستان بوشهر افزود: با تخصيص اين ميزان اعتبار و نوسازي شبكه هاي فرسوده آب در شهرستان بوشهر پيش بيني شده بخشي از مشكلات كمبود آب بوشهر برطرف شود.

وي با اشاره به هدررفت 30 درصدي آب دربوشهر بيان كرد: بخشي از اين ميزان پرت آب به دليل فرسودگي شبكه آبرساني و بخشي از آن نيز مربوط به انشعاب غيرمجاز است.

ابراهيمي يادآورشد: ميزان آب شرب استان بوشهر درمقايسه با سال گذشته 35 درصد كاهش يافته است.

وي در ارتباط با وضعيت اعتبارات شهرستان بوشهر بيان كرد: در موضوع اعتبارات امسال كاهش 15 تا 20 درصدي داريم از اين رو اولويت اجراي پروژه ها با طرح هاي نيمه تمام است و براي اجراي پروژه هاي جديد با محدوديت همراه خواهيم بود.

نماينده مردم شهرستان هاي بوشهر، گناوه و ديلم گفت: موضوع احياي بافت قديمي شهر بوشهر وانتقال روستاي هليله و بندرگاه از جمله مشكلات اساسي است كه دستگاه هاي اجرايي بايد به حل آن اهتمام داشته باشند.

وي با اشاره به موضوع ارتقاي شهر چغادك به بخش يادآور شد: اين موضوع از اولويت دار ترين موضوع ها در حوزه شهر چغادك است كه بايد به تصويب دولت برسد.

نماينده مردم شهرستان هاي بوشهر، گناوه و ديلم افزود: دويره به عنوان يكي از روستاي بزرگ شهرستان بوشهر قابليت تبديل شدن به شهر دارند كه شورا و دهيار آن با تلاش هاي خود زمينه آن را فراهم كرده اند.

وي اضافه كرد: تا زمان اصلاح طرح تقسيمات كشوري كه از سوي دولت به وزارت كشور ابلاغ شده هرگونه اقدامي براي ارتقاي روستا به شهر انجام نخواهد شد.

جميري در ارتباط با مشكلات عالي شهر اظهاركرد: در شهر عالي شهر افتتاح دو مدرسه درسال گذشته و چهار مدرسه تا مهر سال جاري پيش بيني شده كه روند اجراي برخي از اين پروژه ها با كندي همراه شده و بايد اجراي آنها تسريع شود.

وي گفت: براي ساخت دومين مركز بهداشتي درماني شهر عاليشهر و بهسازي مركز بهداشتي اين شهردستور لازم از وزير مربوطه گرفته شده است.

جميري گفت: از ديگر مشكلات جزيره خارج موضوع مالكيت سند واحدهاي مسكوني است كه با اهتمام دستگاه هاي اجرايي به طور ويژه در دست پيگيري است.

وي گفت: موضوع تامين برق مورد نياز جزيره خارگ نيز از جمله مشكلات اين جزيره است كه بايد با پيگيري در وزارت نيرو براي احداث يك نيروگاه 50 مگاواتي برق اقدام لازم صورت پذيرد. ك/2

6043

سرخط اخبار استان‌ها