۸ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۰۲
کد خبر: 81663834
T T
۰ نفر
يك حلقه مار افعي در يك منزل مسكوني در پيرانشهر پيدا شد

مهاباد ـ ايرنا ـ رييس اداره حفاظت محيط زيست پيرانشهر گفت: يك حلقه مار افعي بزرگ در يك منزل مسكوني در يكي از مناطق حاشيه اي اين شهر پيدا شد.

طه ايزان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: گروه عمليات آتش نشاني اين شهرستان توانستند اين حلقه مار افعي را در داخل منزلي مسكوني در يكي از مناطق حاشيه اي اين شهر به دام بيندازند.

وي اضافه كرد: شهروند ساكن اين منزل با مشاهده اين مار در محل زندگي خود بلافاصله به آتش نشاني اطلاع داده بود كه ماموران گروه عمليات با حضور در اين منزل مار را به دام انداختند.

وي يادآوري كرد: اين مار سپس تحويل ماموران يگان حفاظت اين اداره شد تا در يكي از زيستگاههاي اصلي اش و در مناطق كوهستاني شهرستان رهاسازي شود.

ايزن گفت: با شروع فصل گرما در برخي مناطق مارها در جستجوي آب و غذا به سمت مناطق مسكوني مي آيند و مردم بايد در صورت مشاهده و بروز حوادثي از اين دست با حفظ خونسردي ، از كشتن مار و تحريك آن خودداري كنند.

رييس اداره حفاظت محيط زيست پيرانشهر گفت: بر اساس دسته بندي ، مارها به گونه هاي سمي و غيرسمي تقسيم مي شوند و نمي توان تمام مارها را موجوداتي خطرناك دانست اما بزاق دهان غالب مارها سمي و كشنده است.

به گزارش ايرنا ، شهرستان مرزي پيرانشهر با 123 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي واقع است.ك3

3020/1905

سرخط اخبار استان‌ها