استاندار: حمایت از سرمایه گذاران اولویت دولت در آذربایجان غربی است

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینگه بخش های صنعت، کشاورزی و گردشگری اولویت های توسعه ای استان به شمار می روند، گفت: حمایت از سرمایه گذاران دارای عملکرد مثبت و  برنامه توسعه ای مشخص در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان روز شنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان غربی افزود: جلسات هم اندیشی برای شناسایی راهکارهای لازم جهت تامین منابع مالی بخش خصوصی و حمایت از بخش تولید باید با جدیت تداوم داشته باشد و در این زمینه استفاده از بازار سرمایه و بورس مورد توجه فعالان اقتصادی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: بانک های دولتی و خصوصی حاضر در آذربایجان غربی نیز باید منابع مالی خود را به سمت توسعه و حمایت از بخش تولید هدایت کنند.

استاندار آذربایجان غربی اهمیت برنامه ریزی برای جذب اعتبارات ملی را یادآوری کرد و ادامه داد: واحدهای بزرگ تولیدی و مجموعه هایی که از منابع استان استفاده می کنند، باید بخشی از درآمد خود را به سمت سرمایه گذاری در استان هدایت کنند تا مردم استان نیز از این منابع منتفع شوند؛ این واحدها حساب‌های بانکی خود را در استان فعال کنند.

معتمدیان تاکید کرد: دستگاه های مختلف مکلف به استفاده از راهکارهای گوناگون و استفاده از ظرفیت های قانونی برای تامین منابع مالی اجرای پروژه های عمرانی آذربایجان غربی هستند.

وی به استفاده از ظرفیت صندوق های ضمانت صادرات و توسعه اشاره کرد و گفت: دستگاه های متولی با فعالان بخش خصوصی نشست های مستمر داشته و مشکلاتشان را در سطح ملی پیگیری کنند.

وی بر حمایت مالی از شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و ادامه داد: از ظرفیت های ملی و استانی برای تامین مطالبات شرکت های دانش بنیان آذربایجان غربی استفاده شود.

به گزارش ایرنا، در این جلسه مشکلات فعالان بخش خصوصی در آذربایجان غربی مطرح شد و مصوباتی نیز در راستای رفع آنها به تصویب رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha