مشکل واردکنندگان کامیون‌های کشنده از مرز بازرگان رفع شد

ارومیه- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: مشکل واردکنندگان کامیون‌های کشنده از مرز بازرگان با پیگیری استانداری و گمرک کشور حل شد.

جواد کرمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دنبال سفر وزیر کشور به آذربایجان غربی، تاکید وی به رفع مشکل و دستور ویژه مقام عالی استان برای حل مشکلات واردکنندگان کامیون های کشنده از مرز بازرگان و مذاکرات انجام یافته با طرف ترکیه ای اقدامات ویژه ای در این خصوص صورت گرفت.

وی با اشاره به ماموریت فرماندار ماکو برای سفر به ترکیه و دیدار با والی آغری و قول مساعد طرف ترکیه ای در خصوص پیگیری از دولت و پیگیری های گمرک جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: بر اساس اعلام رسمی گمرک ترکیه، به زودی ضمن رفع مشکل، نیازی به حمل کریری نخواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: تمامی واردکنندگان کشنده ها که مراحل ثبت سفارش و تخصیص ارز آنها صورت گرفته، از پایان هفته جاری می‌توانند بدون نیاز به حمل کریری، کشنده های خریداری شده را به گمرکات آذربایجان غربی وارد کنند.

کرمی ادامه داد: در خصوص سایر وارد کنندگان نیز که بدون ثبت سفارش یا تخصیص ارز نسبت به خرید و انتقال کامیون های کشنده به پشت مرز ایران اقدام کرده اند، پیگیری های لازم توسط استانداری در حال انجام است که اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای حدود یک هزار کیلومتر مرز مشترک با کشورهای همسایه از جمله ترکیه، عراق و جمهوری خودمختار نخجوان است.

تبادلات مرزی و ترانزیتی یکی از بزرگترین ظرفیت‌های استان در بهره مندی از مزیت مرزی بودن است.

کریرها شرکت‌های حمل‌ونقلی هستند که کالاها را با استفاده از وسایل نقلیه شخصی یا کشتی‌های اجاره‌ای از نقطه‌ای به نقطه دیگر منتقل می‌کنند. آن‌ها فقط روی حمل و نقل تمرکز می‌کنند و به اسناد حمل و نقل، مالیات یا ترخیص کالا از گمرک کاری ندارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha