۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۲۲:۲۸
کد خبر: 81582638
T T
۰ نفر

يادمان شهيد شيرودي در سرپل ذهاب به بهره برداري رسيد

۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۲۲:۲۸
کد خبر: 81582638
يادمان شهيد شيرودي در سرپل ذهاب به بهره برداري رسيد

قصرشيرين - ايرنا - يادمان خلبان شهيد علي اكبر شيرودي با حضور فرمانده هوانيروز ارتش جمهوري اسلامي و اقشار مختلف مردم روز پنجشنبه در محل شهادت وي در روستاي زرين جوب سرپل ذهاب به بهره برداري رسيد.

به گزارش خبرنگار ايرنا عمليات اجرايي طرح احداث يادمان شهيد شيرودي با 10 ميليارد ريال اعتبار از سال 89 آغاز شد كه اكنون به بهره برداري رسيد.

فرمانده هوانيروز ارتش جمهوري اسلامي ايران در آيين افتتاح اين يادمان گفت: تنها كسي كه بيشتر مسوولان در باره او اظهارنظر كرده اند شهيد شيرودي است كسي كه رهبر معظم انقلاب اسلامي اين شهيد بزرگوار را تنها نظامي مي داند كه در نماز به او اقتدا كرده است.

سردار سرتيپ هوشنگ ياري اظهارداشت: امنيت و آسايش امروز كشور مديون خون پاك شهداست و تداوم اين دفاع جانانه در برابر دشمناني كه ما را آماج اهداف شوم خود قرار داده اند تداوم راه شهيدان عزيز انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي است.

وي نيروهاي هوانيروز را سربازان امام و رهبري توصيف كرد و اظهار داشت: اين نيروي پرتوان كه در هشت سال جنگ تحميلي در برنامه ريزي هاي عملياتي ارتش بعث عراق لحاظ نشده بود توانست ضربات مهلكي را بر دشمن وارد كند.

وي اظهار كرد: ارتفاعات بازي دراز، دشت ذهاب، پادگان ابوذر و ساير مناطق عملياتي غرب كشور بر قدرت نمايي شگفت انگيز هوانيروز در دفاع مقدس شهادت خواهند داد.

خلبان شهيد علي اكبر قربان شيرودي، صف شكن بود و در يكي از حملات دشمن بعثي دراوايل جنگ كه از يكي از جبهه ها با سه لشكر به مرزهاي ايران حمله ور شده بود به همراه تعدادي از همرزمانش 80 درصد تجهيزات و ادوات دشمن را منهدم كرد.

اين شهيد والامقام آمار بيشترين پرواز جنگي را در دنيا داشت و با بيش از 40 بار سانحه و 300 مورد اصابت گلوله به بالگردش، سرسختانه و با اشتياق مي جنگيد.

خلبان شهيد شيرودي در ديماه سال 1334 در روستاي بالا شيرود از توابع شهرستان تنكابن ديده به جهان گشود.

شيرودي پس از چند هزار ماموريت هوايي و انجام بالاترين پروازهاي جنگي در دنيا و نجات يافتن از 360 خطر مرگ سرانجام در آخرين عمليات پروازي خود (هشتم ارديبهشت 1360) در منطقه بازي دراز به شهادت رسيد.

پيكر مطهر اين شهيد در زادگاهش شهر شيرود از توابع شهرستان تنكابن استان مازندران به خاك سپرده شد.ك/3

7079/8066

سرخط اخبار استان‌ها