۲۷ فروردین ۱۳۹۴، ۱۶:۳۷
کد خبر: 81573920
T T
۰ نفر
رزمایش موسوم به شیرآماده با شركت آمریكا و 19 كشور در اردن برگزار می شود

تهران- ایرنا- فرماندهی كل نیروهای مسلح اردن اعلام كرد كه رزمایش موسوم به «شیر آماده» ماه آینده میلادی با همكاری ارتش آمریكا و مشاركت 19 كشور هم پیمان در اردن برگزار می شود.

به گزارش ایرنا به نقل پایگاه خبری الیوم السابع، این رزمایش از پنجم تا نوزدهم ماه مه (15 تا 29 اردیبهشت) با هدف تقویت همكاری های مشترك میان كشورهای شركت كننده و افزایش توان نظامی و آمادگی بیشتر برای رویارویی با هرگونه بحران احتمالی و چگونگی تعامل با آن برگزار می شود.

فرماندهی كل ارتش اردن اعلام كرد كه این رزمایش در میادین رزمی وابسته به نیروهای «مسحل» و شماری از مدارس و مراكز آموزش نظامی نیروی زمینی، هوایی و دریایی برگزار و پیش بینی می شود كه بیش از 10 هزار سرباز در آن شركت كنند.

در این رزمایش قرار است كشورهایی مانند مصر، كویت، بحرین، قطر، عربستان، عراق، امارات، لبنان، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، پاكستان، آمریكا، كانادا، بلژیك، لهستان، استرالیا، پیمان ناتو و اردن شركت كنند.

سال گذشته (4 تا 29 خرداد 93) نیز بیش از 13هزار نظامی از 24 كشور در این مانور مشترك در اردن شركت كردند.

دست اندركاران برگزاری مانور سال 93، هدف از برگزاری مانور را رویارویی با تروریسم، شورش و آماده سازی نیروهای نظامی برای تقویت توانایی های خود برای طراحی و اجرای عملیات مشترك بیان كردند.

ژوئن سال 2013 نیز این رزمایش با حضور هشت هزار نظامی از 19 كشور از جمله آمریكا، انگلیس، فرانسه، تركیه، عربستان سعودی، مصر و عراق در اردن برگزار شد.

رسانه های خبری در آن زمان اعلام كردند، آمریكا نگران پیامدهای جنگ سوریه بر كشورهای همسایه بویژه اردن، هم پیمان اصلی واشنگتن است كه به همراه مصر، با رژیم صهیونیستی معاهده صلح امضا كرده اند.

اردن 370 هزار كیلومتر مرز مشترك با همسایه شمالی خود سوریه دارد.

این رزمایش جدید در حالی برگزار می شود كه با وجود چالش سوریه و خطر گروه های تكفیری و تروریستی دست پرورده كشورهای غربی و عربی در سوریه و عراق، آمریكا و كشورهای هم پیمانش با تحولات تازه ای در منطقه از جمله در یمن مواجه هستند.

شبد**1480** 2023
۰ نفر

سرخط اخبار جهان