۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۰۰
کد خبر: 85475511
T T
۱۰ نفر

برچسب‌ها

سرکنسول روسیه در اصفهان: ایران زیباترین کشور جهان است

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۰۰
کد خبر: 85475511
سرکنسول روسیه در اصفهان: ایران زیباترین کشور جهان است

مسکو- ایرنا- سرکنسول فدراسیون روسیه در اصفهان گفت: به عقیده من، ایران نه تنها مهد تمدن بلکه زیباترین کشور با هزاران سال تاریخ مستمر، دارای موقعیت منحصربه فرد ژئوپلیتیکی، فرهنگ غنی و مردمانی تحصیلکرده است.

آندری ژیلتسوف این سخنان را در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ودر پاسخ به این پرسش بیان کرد: بهمن‌ماه ۱۴۰۲ قبل از شروع فعالیت در اصفهان، چه تصوری از ایران داشتید و تصور کنونی شما چیست؟
وی در پاسخ به این پرسش افزود:‌جمهوری اسلامی ایران به معنی واقعی کلمه دولتی مستقل و پرافتخار از لحاظ تکنولوژی است و از ظرفیت های بسیار زیادی برخوردار و قادر به دفاع از منافع ملی خود است بدون اینکه بخواهد جلوی کسی سر خم کند؛ این دقیقا همان کشوری است که دیدم و انتظارش را داشتم.
سرکنسول روسیه در اصفهان اظهار داشت: تا قبل از انتصابم به سمت سرکنسولی در اصفهان، متاسفانه سفری به ایران نداشتم. با این حال نمی توانم بگویم که این کشور به کلی برای من ناشناخته بود. بیش از بیست سال در اداره دوم آسیای وزارت امورخارجه روسیه که ایران هم در زمره آن کشورها هست کار کرده و به گونه‌ای با موضوعات ایران، کارشناسان زبده کشور و منطقه آشنا بودم.
ژیلتسوف خاطرنشان کرد:‌زمانی که سرکنسول روسیه در بمبئی بودم این فرصت فراهم بود که با دیپلمات های ایرانی تعامل داشته باشم، سرکنسولگری‌های روسیه و ایران در این شهر هند در مجاورت هم واقع شده بود.
وی ادامه داد: فرصت ملاقات با دانشجوهای ایرانی در مسکو را هم داشتم. همه این ها باعث شد که مدت ها پیش از انتصابم، تصویری در مورد ایران در ذهن داشته باشم.

گسترش روابط ایران و روسیه برای هر دو کشور سودمند است
سرکنسول روسیه در اصفهان در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ایرنا نیز گفت:‌ فارغ از تحریم های غیرقانونی اعمال شده بر کشورهای ما توسط غرب که مشخص نیست چرا این طور تصمیم گرفته شده است که چنین حقی را دارد که کل جهان را تحت مدیریت خود در آورده و نظم مورد نظر خود را برقرار نماید، گسترش روابط روسیه – ایران دارای چشم انداز است و برای دوطرف سودمند و ظرفیت تعامل دوجانبه بسیار زیاد است.
وی ادامه داد: در وهله اول، این توسعه روابط تجاری-اقتصادی است که امکان تحکیم و تقویت اقتصاد روسیه و ایران، ایجاد مشاغل بیشتر را فراهم می‌کند و نه تنها قدرت اقتصادی دو کشور، بلکه رفاه مردم را نیز تقویت می‌کند. همچنین در وهله دوم، تقویت متقابل مناسبات فرهنگی و گردشگری را در پی دارد.

خواهان افزایش تعامل با ایران در همه عرصه‌ها هستیم
ژیلتسوف خاطرنشان کرد:‌ علاوه بر این، حمایت روسیه و ایران از همدیگر در عرصه بین المللی در شرایط پرتلاطم دنیای امروز بسیار حائز اهمیت است.
وی افزود: تاکید ویژه ای بر همکاری روسیه و ایران در زمینه امنیت و مبارزه با تروریسم دارم. هر دو کشور مان بارها با ظهور این شر مواجه شده اند و در سال جاری میلادی شاهد حملات تروریستی وقیحانه و مرگبار بودیم که جان ده ها هموطن غیر نظامی بی گناه از جمله کودکان را در دو کشور گرفت.
سرکنسول روسیه در اصفهان گفت: ما با تلاش و اقدامات مشترک، قادر و ملزم به جلوگیری از این گونه تهدیدها و از بین بردن ریشه آن ها در هر کجا که باشند هستیم.
این دیپلمات روس اظهار داشت: ما از دولت ایران بابت تسلیت در خصوص حمله تروریستی اخیر در روسیه (حمله به سالن کنسرت کروکوس سیتی در نزدیکی مسکو) و اعلام آمادگی تهران در جهت گسترش همکاری با مسکو در مبارزه با تروریسم کمال تشکر را داریم.
وی ادامه داد: ما خواهان افزایش تعاملات فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران در تمامی زمینه ها هستیم. به نوبه خود و به هر طریق ممکن در این راستا تلاش خواهیم کرد.

آندری ژیلتسوف بهمن‌ماه ۱۴۰۲ با حکم وزارت امور خارجه روسیه، کار خود به عنوان سرکنسول این کشور در اصفهان آغاز کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha