۱۱ فروردین ۱۳۹۴، ۱۹:۳۶
کد خبر: 81556370
T T
۰ نفر
معاون استاندار:تفت،سرآمد شهرهاي گردشگري استان يزد است

يزد- ايرنا- معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار يزد گفت: تفت از شهرهاي سرآمد و مناطق گردشگري استان يزد است و ظرفيت هاي بسياري را در خود جاي داده است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، محمد علي طالبي روز سه شنبه در مراسم بزرگداشت روز تفت در محل باغ نمير اين شهر ، افزود: شهرستان تفت به عنوان يكي از شهرستان هاي با ظرفيت بالا مي تواند در كنار مركز استان جاذبه هاي بسيار خوبي را براي مهمانان داخلي و خارجي فراهم كند.

وي ادامه داد:در سال جاري كه با تدبير مقام معظم رهبري به عنوان سال همدلي و هم زباني دولت و ملت نامگذاري شده يكي از بهترين موقعيت ها را در اختيار ما قرار داده تا از پتانسيل بخش خصوصي نيز در زمينه هاي گردشگري استفاده شود.

معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار يزد گفت: خوشبختانه در سالجاري به مسافران نوروزي بالاترين سطح خدمات صورت گرفت و از تلاش هاي همه دست اندركاران برنامه هاي نوروزي استان يزد كمال تشكر و امتنان را داريم.

فرماندار شهرستان تفت نيز در اين مراسم گفت:برنامه هاي كاري خود را بر اساس سند توسعه و سياست هاي دولت تدبير و اميد مشخص كرده ومشاركت مردم در تمام فعاليت ها را در سرلوحه كارهاي خود قرار داده ايم.

محمود زارع رشكوييه افزود: خوشبختانه شهرستان تفت در ميان 11 شهر گردشگري كشور قرار دارد و لذا از ديگر اولويت هاي شهرستان توجه به حوزه گردشگري و اشتغال دراين رشته است.

وي ادامه داد: جهت فعاليت هرچه بيشتر در زمينه گردشگري علي رغم اينكه تمام نقاط باغ شهر تفت منحصر به فرد است اما هنوز نمايندگي ميراث فرهنگي فاقد نيروي انساني كافيست و درخواست داريم نمايندگي ميراث فرهنگي شهرستان تفت به اداره ارتقا يابد.

فرماندار تفت گفت: در سال جاري با توجه به خشكسالي هايي كه چند سال گذشته داشتيم ،توجه به جبران خرابي هاي باغشهر تفت را مضاعف كرده و هدف ما مطرح شدن تفت به عنوان باغشهر ايران است.

زارع رشكوييه افزود: هزار و 800 قنات در شهرستان تفت وجود دارد كه فقط 800 قنات فعال است و مي توان از يك هزار قنات كه خاموش است به عنوان پروژه هاي گردشگري استفاده كرد علاوه بر اينكه توجه به كوچه باغهاي تفت و همچنين معابر روستايي از ديگر برنامه هاي ما در سال جديد است.

وي ادامه داد: كوچه باغهاي تفت زنده و سرسبز است و اميدورايم با مشاركت بخش خصوصي و شهرداري و اعتبارات شهرستان مرمت ، احيا و بازسازي شود و اين نقش مهمي در جذب گردشگر دارد.

فرماندار تفت اظهار داشت: بالغ بر 20 قلعه زيبا كه از 200 تا 600 سال قدمت دارد از ديگر پتانسيل هاي اين شهرستان است كه درخواست داريم پايگاه مطالعات ميراث فرهنگي در اين شهرستان راه اندازي شده و همچنين با توجه به اينكه سال 95 به عنوان سال خوشامد گويي به استان يزد نامگذاري شده از حالا آمادگي خود را براي اجراي پايلوت برنامه هاي نوروز 95 در باغشهر استان اعلام مي داريم.

مدير كل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري استان يزد نيز در اين مراسم گفت: در سال گذشته علي رغم اينكه پروژه هاي ناتمام زيادي وجود داشت ، خوشبختانه سه طرح در شهر تفت، اشكذر و ابركوه به عنوان طرح پرديسان واگذار شد ودر شهرستان اردكان نيز در حال پيگيري است.

محمدمهدي شرافت افزود: كف سازي حسينيه امام تفت كه چندين سال معطل مانده بود با حمايت فرماندار شهرستان اجرا و در محرم سال گذشته به اتمام رسيد.

وي ادامه داد: اتفاق بدي كه در شهرستان تفت افتاده بود اينكه با توجه به وجود معادن سنگ در منطقه منحصر به فرد توران پشت بخش هاي زيادي از اين منطقه در حال نابودي بود كه خوشبختانه جلوگيري و متوقف شد و همچنين طرحي كه در شهرستان باعث از بين رفتن كوچه باغ ها مي شد با مشاركت شهرداري تفت ابطال شد كه قابل تقدير و تشكر است.

مدير كل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري استان يزد گفت: در حوزه جنوب شرق كشور از لحاظ پتانسيل ها شهرستان تفت همتايي ندارد و لذا براي سال 95 كه خوشامد گويي به استان يزد است، ظرفيت ويژه اي را براي تفت ديديم.

در پايان اين مراسم كه با حضور جمعي از مسئولان استان و شهرستان و به مناسبت 11 فروردين روز شهرستان تفت برگزار شد، از نه نفر شهروندان تفتي كه حائز رتبه ها و مقامات برتر كشوري در زمينه هاي مختلف در سال گذشته شده بودند با اهداي لوح تقدير و هدايايي تجليل شد و اجراي موسيقي سنتي، حضور در مراسم نوروزي زرتشتيان روستاي مباركه، بازديد از پروژه ها و ايستگاه هاي نوروزي شهرستان از ديگر برنامه ها بود.ك4

6197/7537

سرخط اخبار استان‌ها