۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۳۶
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 85479351
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشاور رییس جمهور: تنوع قوم و زبان یک فرصت الهی برای اقتدار نظام است

مهاباد- ایرنا- مشاور رییس جمهور در امور اقوام، ادیان و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: تنوع قوم و زبان در بین مردم ما یک فرصت الهی برای تحکیم و اقتدار جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا عبدالسلام کریمی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری مهاباد افزود: طبق آیه های شریف قرآن کریم هیج تفاوتی بین اقوام وجود ندارد و تفاوت رنگ و زبان را به عنوان یکی از نشانه الهی ذکر شده است.

وی با اشاره به شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی گفت: جمهوریت یعنی همه اقوام و همه باید در کنار هم باشند و هیچ قوم، مذهب و جنسیتی نباید به حاشیه رانده شود.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی بیان کرد: مذهب هر کسی قابل احترام و آزاد است، اما نباید اهانت کنیم، قید و بند درست کنیم، درجه اول و دوم نداریم، ما همه مخلوق خدا هستیم و خداوند اینگونه خواسته که یکی کُرد، یکی زن و تنوع های دیگر باشد.

وی یادآور شد: شیعه و سنی مذهب است نه دین، دین ما یکی است و آن هم اسلام است، ریشه و تنه ما یکی است، هم و غم ائمه شیعه و سنی این بوده که اسلام را به ما بشناسانند، برای ما تبیین کنند و به دنبال اسم و رسم خودشان نبودند، بلکه ذوب شده در دین بودند.

فرماندار مهاباد هم در این جلسه بر اهمیت تحقق شعار سال و برنامه مدیریت شهرستان برای این مهم اشاره کرد و گفت: جذب سرمایه گذار، واگذاری زمین و تامین زیرساخت های لازم برای راه اندازی واحدهای تولیدی و کمک به اشتغال جوانان در دستور کار قرار دارد.

حسن عباسی بیان کرد: همچنین در بخش مسکن نیز طرح های عملیاتی در با پیشرفت ها قابل قبولی در دست اجراست و ۲۰۰ هکتار نیز برای پوشش همه متقاضیان در مرحله نهایی الحاق به محدوده است.

وی اضافه کرد: هفت هزار و ۱۷۹ قطعه در سطح روستاها نیز با مکان یابی مناسب طی ماه آینده به مردم واگذار خواهد شد که به هر کدام ۳۵۰ میلیون تومان نیز تسهیلات ساخت واگذار می شود.

عباسی یادآور شد: بازدید از مناطق مختلف روستایی و حضور در بین مردم بویژه در سطح مناطق محروم و روستایی که مورد تایید دولت و مقام عالی استان نیز است به صورت پیوسته در طول سال انجام خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha