۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۸:۰۵
کد خبر: 85475460
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

توسعه شرکت‌های فناور و دانش بنیان راه حل بهسازی صنایع و افزایش بهره‌وری است

یزد- ایرنا- مدیر عامل کارخانه و مرکز نوآوری درخشان یزد گفت: حل مشکلات و معضلاتی مثل قدیمی بودن تکنولوژی کارخانجات، ناترازی هزینه انرژی و قدیمی بودن تاسیسات و دستگاه‌های صنعتی تنها از طریق شرکت های فناور و دانش بنیان قابل انجام بوده و در این زمینه توجه و حمایت بیشتر دولت مردان و مسئولان ضروری است.

به گزارش ایرنا، جمال کدخداپور، روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: در کارخانه نوآوری درخشان یزد بهبود فضای کسب و کارهای نوپا و نوآورانه دنبال می شود و در همین راستا اهدافی مورد توجه قرار گرفته تا بتوانیم حل معضلات و ارائه راهکارهای نوین را اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: زیرساخت استاندارد در زمینه فضای کار، اینترنت پرسرعت و با کیفیت، امنیت و اقدامات حمایتی بخشی از حمایت هایی است که در این مرکز انجام می شود و در زمینه رشد این کسب و کارها کمک می شود تا به رسمی شدن آنها کمک شده و از حالت گوشه نشینی خارج و به کسب و کارهای رسمی تبدیل شوند.

مدیر عامل کارخانه و مرکز نوآوری درخشان یزد گفت:کمک به ایجاد شبکه های ارتباطی برای این کسب وکارها از دیگر اهداف این کارخانه است و همچنین کمک به دیده شدن کسب و کارهای نوپا و نوآورانه از دیگر اهدافی است که دنبال می شود .

کدخدا پور ادامه داد: در این زمینه نمایشگاه آباد ایران با حضور ۷۰ شرکت دانش بنیان و خلاق ، به مدت سه روز در این مرکز برگزار شد که سه هزار نفر بازدید کننده داشت و این نمایشگاهها به وصل شدن شبکه خدمات لازم برای رشد کسب و کارها کمک می کند تا بتوانند اکوسیستم مد نظر خود را ایجاد کرده و فضای کسب و کارهای نوپا و نوآورانه را به سمت اقتصاد دانش بنیان تسهیل کند.

وی افزود: تعداد بازدید کننده ۳۰ هزار نفری از تنها یک نمایشگاه فناورانه یعنی اینکه علاقه و عطش بسیار زیادی در بین مردم وجود دارد و با کمترین حمایت می توان نتیجه و ثمره بسیار زیادی را کسب نمود و لذا حمایت از این بخش همواره باید در دستور کار ارگانها و نهادها باشد.

مدیر عامل کارخانه و مرکز نوآوری درخشان یزد گفت: در این محل فضای اختصاصی برای شرکت های دانش بنیان فراهم شده و در حال حاضر ۱۰ شرکت فناور و خلاق مستقر هستند همچنین ۷۰ نفر فضای کار اشتراکی نیز وجود دارد که برخی از شرکت ها فعالیت دارند و مجموعا ۱۵۰ نفر فناور و دانش بنیان در این فضای کسب و کار فعالیت دارند.

مرکز نوآوری درخشان یزد سیستم گرمایشی و سرمایشی ندارد

کدخدا پور ادامه داد: با توجه به اقدامات انجام شده تا ابتدای تیرماه ۱۴۰۳ تعداد اشتغال فارغ التحصیلان و شرکت های فناور مستقر در مرکز درخشان یزد به ۲۵۰ نفر خواهد رسید اما متاسفانه هنوز زیر ساخت های گرمایشی و سرمایشی این مرکز تکمیل نشده و با مشکل مواجه هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: مهم ترین مسئله ما انرژی است و باید دیدگاه ها تغییر رویکرد داده شود و نیاز است تا در فناوری های نوین در ساخت و همچنین تبدیل وضع موجود اقدام شود و دانش بنیان ها می توانند بخش مهمی از مشکلات را حل کنند.

مدیر عامل کارخانه و مرکز نوآوری درخشان یزد گفت: از رسانه ها درخواست داریم برای معرفی و دیده شدن این بخش کمک کنند چون این فارغ التحصیلان و فعالین عرصه فناوری و دانش بنیان می توانند برای تبدیل وضعیت از مصرف انرژی فسیلی به انرژی های نوین تلاش کنند.

کدخدا پور ادامه داد: شرکت های فناوری زیادی در یزد هستند که به عرصه علم و فناوری کمک می کنند اما شناخته شده نیستند و به عنوان مثال محصولاتی در یزد ساخته شده که تا ۸۰ درصد کاهش انرژی دارد ولی معرفی نشده و با معرفی این محصولات توسط رسانه ها می توان برای رفع مشکلات موحود تلاش کرد.

وی افزود: هیچ مسئله ای نیست که راه حل نداشته باشد و نباید بگذارند کارد به استخوان برسد و سپس تصمیم گیری شود و باید قبل از بروز بحران برای راه حل اقدام کرد و بسیاری از مشکلات مثل ناترازی انرژی و پر مصرف بودن محصولات تولیدی قابل حل است و از روش فناوری می توان نسبت به رفع این مشکلات اقدام کرد .

مدیر عامل کارخانه و مرکز نوآوری درخشان یزد گفت:افرادی که فارغ التحصیل علم و فناوری هستند و در این رشته فعالیت دارند و علی رغم امکانی که برای عزیمت به کشورهای دیگر داشته اند اما در کشور خودمان مانده اند و تلاش و خدمت می کنند و لذا کمترین درخواست این است تا شرایط برای فعالیت آنها فراهم شود هرچند خوشبختانه در دولت سیزدهم اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته اما برخی از آنها در بروکراسی اداری متوقف شده و نیاز به پیگیری مجدد دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha