۲۸۰ نیروگاه خورشیدی توسط سپاه یزد به بهره‌برداری رسید

یزد- ایرنا - فرمانده سپاه الغدیر یزد گفت: ۲۸۰ نیروگاه خورشیدی طی یکسال گذشته توسط بسیج سازندگی و همراهی مسئولان در ۱۲ شهرستان استان به بهره‌برداری رسید.

سردار " حسین زارع کمالی " روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای اجرا و نصب نیروگاه‌های خورشیدی حمایتی با مقیاس کوچک (پنج کیلوواتی)، ویژه اقشار کم درآمد و زیرپوشش نهادهای حمایتی بیش از ۲۸۰ میلیارد ریال بودجه تامین و هزینه شد.

وی به شرایط اقلیمی یزد اشاره کرد و ادامه داد: راه اندازی نیروگاه‌های خورشیدی خانگی در مناطق مختلف استان گامی بلند در ایجاد اشتغال و توانمندسازی مناطق محروم دارد و جزو برنامه‌های مهمی است که توسط بسیج سازندگی سپاه الغدیر پیگیری می‌شود.

این مسئول بیان کرد: ایجاد اشتغال، کمک به معیشت آحاد مردم، کمک به ارز آوری دولت و حفظ محیط زیست از جمله اهداف مهم ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی است که امسال با همکاری دولت و همراهی مردم و مسئولان در سطح استان انجام می‌شود.

زارع کمالی گفت: تمامی اقدامات در مجموعه بسیج و سپاه در کنار فعالیت‌های عمرانی و خدماتی با پیوست فرهنگی است و این در سال گذشته پیگیری و محور بوده و امسال نیز با همراهی بخش‌های اداری بهتر از گذشته اجرا و نقش مهمی در خدمت به جامعه دارد.

استان یزد از لحاظ ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی در رتبه برتر کشور قرار دارد و ظرفیت اسمی نیروگاه‌های سیکل ترکیبی استان ۲ هزار و ۸۰۰ مگاوات است که این شامل ۲ هزار و ۵۶۰ مگاوات نیروگاه حرارتی، ۸۱.۵ مگاوات نیروگاه خورشیدی و ۱۶۷ مگاوات نیروگاه‌های تولید پراکنده است.

تعداد مشترکان برق استان یزد ۷۴۵ هزار و ۶۷ مورد اعلام شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha