۵۸ هزار نفر از جهادگران یزدی در رزمایش فاطمی مشارکت دارند

یزد- ایرنا- فرمانده سپاه الغدیر یزد گفت: ۵۸ هزار نفر از جهادگران بسیجی از اقشار مختلف در قالب ۴۴۰ گروه جهادی محله و جغرافیا محور در رزمایش فاطمی در استان مشارکت دارند.

به گزارش ایرنا، سردار " حسین زارع کمالی " سه‌شنبه‌ شب در جمع جهادگران بسیجی یزد افزود: رزمایش فاطمی در راستای تحقق توصیه‌های مقام معظم رهبری در عرصه محرومیت زدایی تا ۲۲ مردادماه جاری در یزد و ۱۱ شهرستان دیگر استان ادامه دارد.

وی با قدردانی از همه جهادگرانی که مخلصانه برای خدمت به مردم به خصوص در مناطق محروم همکاری دارند ادامه داد: مهم ترین اقدامات رزمایش شامل اعزام ۴۵ تیم پزشک عمومی و تخصصی به مناطق محروم، مرمت و به‌سازی ۱۷۷ منزل محرومان و بهسازی مدارس توسط دانش آموزان است.

این مسئول بیان کرد: ارائه کمک مومنانه و افتتاح ۲ کارگاه اشتغالزایی در شهرستان یزد و اردکان، احداث ۵۱ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس و مرمت جاده‌های بین مزارع و واکسیناسیون ۲۵ هزار راس دام، افتتاح ۲۶۵ واحد تولیدی خرد و زود بازده و افتتاح سه طرح جهادآبرسانی از ۵۸ روستا سایر خدمات است.

۵۸ هزار نفر از جهادگران یزدی در رزمایش فاطمی مشارکت دارند

زارع کمالی با اشاره به اینکه اساس کار گروه‌های جهادی کار بی مزد و منت برای مردم است و سپاه و بسیج مصمم‌تر از همیشه آماده خدمت به مردم هستند از همراهی مسئولان در یزد و مناطق مختلف استان قدردانی کرد و توسعه اقدامات را خواستار شد.

تاکنون ۹۰۷ گروه جهادی مردمی متشکل از اقشار مختلف تشکیل شده که در راستای خدمت به مردم و محرومیت‌زدایی، سالانه ماموریت خود را داوطلبانه در استان یزد انجام می‌دهند.

در بسیج سازندگی سه قرارگاه اقتصاد مقاومتی، سازندگی و محرومیت‌زدایی و جهادی راه‌اندازی و در حال فعالیت هستند که در قالب قرارگاه سازندگی صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغال زایی و مردم‌یار راه‌اندازی و به ارائه خدمات می‌پردازند.

بسیج سازندگی در سال ۷۹ تشکیل و در سال ۸۶ به عنوان دستگاه اجرایی در بحث محرومیت و اقتصاد مقاومتی معرفی شد و استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارای ۳۲۰ هزار بسیجی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha