۲۳ هزار طرح عمرانی و فرهنگی توسط سپاه الغدیر در استان یزد اجرا شد

یزد- ایرنا- فرمانده سپاه الغدیر یزد گفت: در سال گذشته ۲۳ هزار طرح عمرانی، فرهنگی و برنامه‌ در راستای محرومیت زدایی در استان و خارج از استان با صرف بیش از ۲ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات قرارگاه محرومیت زدایی توسط بسیج سازندگی اجرا شد.

به گزارش ایرنا، سردار حسین زارع کمالی روز شنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته بسیج سازندگی برگزار شد با بیان اینکه علاوه بر اعتبارات دولتی و قرارگاه محرومیت زدایی، مردم و خیران برای اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها مساعدت قابل توجهی کرده اند، افزود: ساخت مسکن، آبرسانی، اشتغال و کارآفرینی، حوزه کشاورزی و امور مختلف فرهنگی و خدمات رسانی اهم فعالیت های انجام شده در استان بوده است.

وی با تشریح برخی از طرح‌های اجرا شده در سال گذشته گفت: در مجموع ۸۵۹ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۴۰۶ میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال اجرای شده است که به طور متوسط برای هر پروژه ۴۷۳ میلیون ریال هزینه شده است.

سردار زارع کمالی ادامه داد: ۷۷ طرح با هزینه بیش از ۶۰ میلیارد ریال در حوزه آبرسانی، ۱۹۰ طرح در زمینه امنیت غذایی و کشاورزی با ۹۰ میلیارد ریال و ۱۴۳ طرح مختلف عمرانی با صرف ۱۳۰ میلیارد ریال از جمله طرح های اجرا شده است.

فرمانده سپاه الغدیر همچنین از اجرای ۹۸ طرح با صرف بیش از ۳۰ میلیارد ریال در عرصه اشتغال و کارآفرینی، اجرای ۶ هزار و ۸۱۲ برنامه با صرف ۱۴۰ میلیارد ریال در حوزه‌ توزیع بسته‌های معیشتی، جهیزیه، البسه و پوشاک، نوشت افزار و موارد مختلف در استان انجام شده است.

تشکیل ۳۶ صندوق قرض الحسنه محلات

زارع کمالی در خصوص حمایت از اشتغالزایی و کارآفرینی نیز گفت: در این عرصه مهم نیز سال گذشته با همکاری برخی نهادها و مردم بیش از ۳۳۰ برنامه با صرف ۲۰ میلیارد ریال و پرداخت بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به افراد واجد شرایط انجام شد.

وی بیان کرد: تشکیل و فعالیت ۳۶ صندوق‌ قرض‌الحسنه و اشتغالزا در محلات، ایجاد و راه‌اندازی شرکت‌های تولیدی و توزیعی، ایجاد و راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی و اشتغالزا در نقاط مختلف و برگزاری اردوهای جهادی به میزان ۴۴ هزار نفر روز از دیگر خدمات انجام شده سپاه الغدیر بوده است.

فرمانده سپاه الغدیر در خصوص خدمات امدادرسانی توسط بسیج و سپاه نیز گفت: یکی از حوزه‌های بسیار مهمی که همیشه سپاه الغدیر به صورت خاص برای تحقق آن اقدام کرده، حضور و ارائه خدمات در ارتباط با امدادرسانی در حوزه سیل و کمک به سیل‌زدگان بوده است.

همچنین رییس بسیج سازندگی سپاه الغدیر یزد گفت: هفته بسیج سازندگی از ۱۷ اردیبهشت ماه آغاز و دیدار با ائمه جمعه، برگزاری شب شعر و خاطره گویی توسط گروه‌های جهادی، برپایی کارگروه بسیج سازندگی در استانداری و فرمانداری‌ها و ایجاد نمایشگاه توانمندی‌ها اهم برنامه‌های این هفته است.

سرهنگ علی اصفر سلمانی افتتاح قرارگاه منطقه‌ای، بازدید از پروژه اشتغالزایی و کارگاه تولید عرقیات، افتتاح جاده آسفالت بین مزارع، افتتاح کارگاه‌های تولیدی خرد و کوچک ایجاد شده با تسهیلات حمایتی و صندوق‌های قرض الحسنه و افتتاح پروژه مجتمع آبرسانی تنگچنار مهریز را از دیگر برنامه های این هفته بیان کرد.

وی تصریح کرد: افتتاح نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی، سخنرانی فرماندهی سپاه الغدیر و فرماندهان نواحی قبل از خطبه‌های نماز جمعه، برپایی ایستگاه سلامت، میز خدمت، اعزام گروه‌های جهادی، توزیع بسته‌های معیشتی و توزیع جهیزیه برای زوج‌های نیازمند و دیدار و تجلیل از خانواده شهدای جهادگر دیگر برنامه‌های این هفته است.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت ۳۲۰ هزار بسیجی دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha