۲۵ اسفند ۱۳۹۳، ۱۷:۳۷
کد خبر: 81543684
T T
۰ نفر
طرح نوروزي راهداري در 36 محور اصلي و فرعي سيستان وبلوچستان آغاز شد

زاهدان- ايرنا- مدير راهداري اداره كل راه و شهرسازي سيستان و بلوچستان گفت: طرح نوروزي راهداري با هدف خدمات رساني به مسافران از امروز در 36 محور اصلي و فرعي استان به طول سه هزار و 695 كيلومتر آغاز شد.

منصور ملاشاهي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: 488 نفر از راهداران در 35 گروه ثابت و سيار در مركز و شمال استان با تجهيزات و امكانات لازم تا پايان اين طرح (17 فروردين)كار خدمات رساني به مردم و مسافران را بر عهده دارند.

وي گفت: در قالب اين طرح 12 باب راهدارخانه، 136 دستگاه ماشين آلات سبك، نيمه سنگين و سنگين، 29 گشت راهداري مجهز به جي پي اس و 27 تيم امدادي و تعميراتي با اولويت راه هاي اصلي و پرتردد براي خدمات رساني به مسافران در جاده ها مستقر شدند.

مدير راهداري اداره كل راه و شهرسازي سيستان و بلوچستان افزود: قبل از اجراي اين طرح نيز اقدامات مناسبي براي تامين ايمني بيشتر در راهها همانند خط كشي هزار و 500 كيلومتر راه، 300 كيلومتر روكش آسفالت جديد در نقاط مشكل دار، حذف شش نقطه حادثه خيز در محورهاي ارتباطي و اصلاح 150 كيلومتر شيب شيرواني خاكريز انجام شده است.

ملاشاهي خاطر نشان كرد: در اين ايام مردم براي اطلاع از وضعيت راههاي سيستان و بلوچستان مي توانند با تلفن 33234988 يا تلفن گوياي 141 مركز اطلاعات راههاي استان تماس گيرند و همچنين براي آگاهي از آخرين وضعيت راهها در صورت دسترسي به اينترنت به پايگاه www.iran141.ir سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور مراجعه كنند.

وي ادامه داد: همچنين سامانه پيام كوتاه 1000141 براي كسب اطلاع از آخرين وضعيت راههاي كشور و دريافت مسير و مسافت در دسترس هموطنان است تا با ارسال عدد 141 به اين سامانه اطلاعات مورد نياز را دريافت كنند.

به گزارش ايرنا سيستان و بلوچستان به عنوان پهناورترين استان كشور و به سبب گستردگي و طولاني بودن راههاي ارتباطي داراي دو اداره كل راه و شهرسازي در شمال و جنوب استان است.

7316/3042

سرخط اخبار استان‌ها