سالانه ۵۲۰ تن گوشت شتر در خاش تولید می‌شود+ فیلم

زاهدان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی خاش سیستان و بلوچستان گفت: از مجموع هشت هزار و ۶۰۰ نفر شتر در این شهرستان حدود پنج هزار نفر مولد بوده و سالانه بیش از ۵۲۰ تن گوشت شتر بلوچی تولید و وارد بازار مصرف می‌شود.

مجتبی خاشی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در شهرستان خاش بیش از هشت هزار و ۶۰۰ نفر شتر وجود دارد بر سودآوری این کسب و کار تاکید کرد.
وی بیان کرد: شهرستان خاش از دیرباز میزبان شتر بوده و شترداری از مشاغل پرطرفدار و با تاریخچه قدیمی منبع درآمد بخشی از مردمان این خطه از ایران اسلامی است.
مدیر جهاد کشاورزی خاش گفت: با توجه به وجود مراتع مناسب و غنی در این شهرستان پرورش و نگهداری از شتر به منظور تولید گوشت از قدیم الایام مورد توجه دامداران و روستاییان بوده است.
مسوول امور دام جهادکشاورزی خاش گفت: شتر این شهرستان از نژاد بلوچی بوده که در کشورهای افغانستان و پاکستان هم وجود دارند.
خدارحم جمالزهی در خصوص مزیت پرورش شتر افزود: شترها منبع عالی شیر و گوشت هستند و گوشت شتر منبع غنی از ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین ها و ایمونوگلوبولین ها بوده و شیر شتر دارای چربی کم و لاکتوز است و محصولات آن طرفداران فراوانی در استان و خارج استان دارد.
به گزارش ایرنا شتر به دلیل شرایط خاص فیزیکی برای زندگی و تولید مثل در شرایط سخت و خشکسالی بسیار مناسب بوده و کسب و کار پرورش شتر، می تواند تهدید خشکسالی در سیستان و بلوچستان را به یک فرصت سود آور تبدیل کند.
در سال‌های اخیر به موضوع پرورش شتر و شترداری صنعتی در سیستان و بلوچستان توجه بیشتری شده، اما همچنان ظرفیت‌های فراوانی در این زمینه وجود دارد که در صورت معرفی درست و اصولی می‌تواند سرمایه گذاران داخلی و خارجی را برای سرمایه گذاری در این صنعت منحصر به فرد و آینده دار ترغیب کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha