۳۰ دی ۱۳۹۳، ۹:۰۴
کد خبر: 81471478
T T
۰ نفر
مراكز فني وحرفه اي آماده آموزش كارگران نانوايي است

ياسوج - ايرنا - مديركل آموزش فني وحرفه اي گفت: مراكز فني وحرفه اي اين استان آماده آموزش مهارت كارگران نانوايي است.

فرج الله راد، سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: با توجه به نگراني مردم از وضعيت كيفيت نان،براي حل اين مشكل مراكز فني و حرفه اي آماده برگزاري دوره هاي مهارت آموزي براي كارگران نانوايي هاست.

وي از آموزش 210 نفر از نيروي كار نانوايي در شهرستانهاي لنده و دنا از سوي مراكز فني و حرفه اي خبر داد و گفت: اين دوره آموزشي براساس تفاهمنامه آموزشي سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور و شركت غله و خدمات بازرگاني و در راستاي سياستهاي كلي سازمان به منظور ارتقاي كيفيت و بالا بردن سطح مهارت هاي آموزشي لازم به شاغلان نانوايان ارائه شد.

وي اظهار داشت: افراد شركت كننده كه 20 نفر از آنها بانوان بوده در اين دوره آموزشي با اصول و فنون پخت نان، شيو هاي خمير گيري و چانه گيري نان لواش آشنا شدند.

مديركل آموزش فني و حرفه اي كهگيلويه وبويراحمد تصريح كرد: پس از اتمام دوره آموزشي كارآموزان در آزمون پايان دوره شركت كرده و پس كسب حد نصاب نمره در آزمون،گواهي تأييد صلاحيت حرفه اي در يافت مي كنند .

راد گفت: با برنامه ريزي هاي انجام شده تا پايان سال جاري در شهرستاهاي كهگيلويه ،چرام ،گچساران و باشت دوره هاي آموزشي مهارت براي نانواداران برگزار خواهد شد.

حدود دو هزار و 500 نانوايي در كهگيلويه وبويراحمد فعاليت دارد و بسياري از مسئولان كيفيت پايين نان برخي نانوايي را از نبود كارگر كيفي مي دانند.

671

سرخط اخبار استان‌ها