۱۹ دی ۱۳۹۳، ۶:۵۲
کد خبر: 81457063
T T
۰ نفر
استقبال انگلیس از استقرار جنگنده های 'اف 35 ' آمریكا در این  كشور

لندن – ایرنا- 'مایكل فالون' وزیر دفاع انگلیس از تصمیم آمریكا برای استقرار اسكادرانی از هواپیمای جنگنده 'اف 35 ' این كشور در یك پایگاه هوایی در انگلیس استقبال كرد.

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع آمریكا روز پنجشنبه ضمن اعلام خروج نیروهای این كشور از پایگاه هوایی 'میلدنهال ' انگلیس و 14 پایگاه دیگر در كشورهای اروپایی، گفت كه برای اولین بار یك اسكادران از هواپیمای جنگنده ' اف 35 ' در انگلیس مستقر خواهد كرد.

مایكل فالون وزیر دفاع انگلیس شامگاه پنجشنبه در بیانیه ای با اشاره به روابط قوی لندن و واشنگتن گفت كه تصمیم آمریكا برای استقرار این اسكادران هواپیمای اف 35 در پایگاه 'لاكنهیث' ، نشانگر روابط نزدیك دو كشور و تعهد آمریكا به ناتو و اروپا است.

وی ضمن ابراز خرسندی ازعملیات مشترك نیروهای هوایی انگلیس و آمریكا بدنبال استقرار اسكادران یاد شده، گفت كه این تصمیم واشنگتن نشانگر مشاركت و تعهد قوی دو كشور برای برقراری امنیت در 'ترانس اتلانتیك' است .

وزیر دفاع انگلیس همچنین با ابراز ناراحتی از تصمیم آمریكا برای خروج نیروهای این كشور از پایگاه هوایی 'میلدنهال ' گفت: البته ما می دانیم كه این تصمیم در راستای مقابله چالش های اقتصادی صورت گرفته است.

وزارت دفاع آمریكا در بیانیه ای اعلام كرده است : ساختار جدید شبكه پایگاه های نظامی آمریكا در چارچوب كاهش اندك سطح نیروهای این كشور در اروپا صورت می گیرد اما این امكان را فراهم می سازد تا آمریكا و متحدان این كشور در سازمان پیمان آتلانتیك شمالی ( ناتو ) بتوانند سریعا پاسخگوی بحران های جهانی باشند.

بر اساس تصمیم وزارت دفاع آمریكا كه با هدف كاهش سالانه 500 میلیون یورو صرفه جویی اقتصادی صورت می گیرد، شمار زیادی از نظامیان و غیر نظامیان آمریكایی مستقر در انگلیس و پرتغال به آمریكا بازگردانده می شوند .

براساس اعلام وزارت دفاع آمریكا شمار نیروهایی كه از خاك انگلیس بازگردانده می شوند، بالغ بر 2 هزار نفر خواهند بود.

در حال حاضر 67 هزار نظامی آمریكایی در اروپا مستقر هستند.

اروپام** 4** 1552

سرخط اخبار جهان