شهردار لندن: ترامپ یک عنصر نژادپرست و فاسد است

لندن – ایرنا – «صادق خان» که به تازگی برای سومین دور متوالی به‌عنوان شهردار لندن انتخاب شد، حملات لفظی علیه «دونالد ترامپ» نامزد انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا را تکرار و او را یک عنصر فاسد و نژادپرست توصیف کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، خان در گفت‌وگو با نشریه آمریکایی پولیتیکو نسبت به بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید ابراز نگرانی کرد و گفت: بی‌تردید ما با هر کسی که رئیس جمهوری آمریکا شود، رابطه خواهیم داشت، اما (اگر ترامپ در انتخابات پیروز شود) نباید برای او در انگلیس فرش قرمز پهن کنیم.

وی با اشاره به نگرانی‌ها در داخل آمریکا درباره احتمال بازگشت ترامپ به کاخ سفید، افزود که در گفت‌وگو با اعضای ارشد حزب جمهوری‌خواه، حساب کسانی که «نگران ریاست‌جمهوری ترامپ هستند، از دست داده‌ام.»

جدال خان و ترامپ به سال ۲۰۱۵ بر می‌گردد؛ زمانی که خان دیدگاه ترامپ درباره مسلمانان را نابخردانه توصیف کرد و رئیس جمهوری آمریکا هم شهردار لندن را یک عنصر احمق خواند که باید تست هوش بدهد. ترامپ در سال ۲۰۱۹ نیز طی سفر رسمی به انگلیس، شهردار لندن را یک بازنده توصیف کرد.

خان با اشاره به پیروزی خود در انتخابات شهرداری لندن برای سومین دور متوالی به پولیتیکو گفت: ترامپ من را در سال ۲۰۱۹ یک بازنده خواند. اما من سه دور در انتخابات پیروز شدم؛ او چند دور پیروز شد؟

خان که از اعضای ارشد حزب کارگر بشمار می‌رود خواستار اعتراض صریح رهبری این حزب علیه ترامپ شد. این درحالیست که دیوید لمی وزیر امور خارجه دولت سایه انگلیس (حزب کارگر) هفته پیش در سفر به ایالات متحده و دیدار با اعضای ارشد حزب جمهوری‌خواه ادعا کرد که سیاست‌های ترامپ سوء تعبیر شده است.

لمی که پیشتر از منتقدان جدی ترامپ بود در این سفر تلاش کرد تا رابطه حزب کارگر را که طبق تمام نظرسنجی‌ها در انتخابات آتی سراسری پیروز خواهد شد، با حزب جمهوری‌خواه آمریکا ترمیم کند.

بر اساس برنامه اعلام شده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر ۲۰۲۴ برگزار می‌شود و طبق آخرین نظر سنجی‌ها ترامپ پیشتاز افکارسنجی‌های انتخاباتی این کشور است.

شهردار لندن به پولیتیکو گفت: نظر من درباره ترامپ روشن است و او یک عنصر نژادپرست و فاسد است.

خان که از سال ۲۰۱۶ کرسی شهرداری لندن را برعهده دارد، هفته پیش توانست با غلبه بر رقیب خود از حزب محافظه‌کار، برای چهار سال دیگر بر مسند شهرداری لندن تکیه بزند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha