۳۰ آذر ۱۳۹۳، ۰:۱۸
کد خبر: 81433865
T T
۰ نفر

تئاتر خياباني مريوان به ثبت جهاني رسيد

۳۰ آذر ۱۳۹۳، ۰:۱۸
کد خبر: 81433865
تئاتر خياباني مريوان به ثبت جهاني رسيد

مريوان - سنندج - ايرنا - بنيانگذار تئاتر خياباني مريوان گفت: با تلاش و پيگيري هاي هيات ايراني و سفر به ارمنستان، جشنواره تئاتر خياباني مريوان به همراه جشنواره بين المللي تئاتر فجر، تئاتر عروسكي و تئاتر كودك و نوجوان همدان به ثبت جهاني رسيد.

فاتح بادپروا روز يكشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: نهمين جشنواره بين المللي تئاتر خياباني مريوان با همت و همكاري بي دريغ دستگاه هاي اجرايي از جمله شهرداري و مساعدت اعضاي شوراي شهر علارغم وضعيت با نامساعد جوي، يكي از دوره هاي منظم اين جشنواره بود كه با استقبال مخاطبان و شهروندان مواجه شد.

دبير اجرايي جشنواره تئاتر خياباني مريوان در ادامه با ابراز خرسندي از پيوستن تئاتر خياباني مريوان به بخش جهاني اظهار كرد: براي اولين بار در دنيا تئاتر خياباني به عنوان يكي از جشنواره هاي كردي كه در استان كردستان نگاه هاي زيادي را هر ساله از تمام نقاط دنيا به خود معطوف مي كند به اين بخش بزرگ جهاني راه پيدا كرده است.

بادپروا تصريح كرد: دبيرخانه جشنواره بين المللي تئاتر خياباني مريوان به عنوان جايگاه و مشوق دلگرم كننده تئاتر خياباني هميشه در مريوان به فعاليت خود ادامه مي دهد و به همت مسوولين امر و مدير كل فرهنگ و ارشاد استان كردستان، هميشه آغوش خود را براي علاقه مندان اين هنر باز مي گذارد.

وي با يادآوري اين نكته كه يكي از نقاط ضعف جشنواره هاي گذشته كمبود اعتبار براي بهتر شدن كيفيت تئاتر خياباني بود افزود: با صحبت ها و جلساتي كه با استاندار به عمل آمده است در صد آن هستيم كه در سال هاي آتي و دوره دهم مشكل كمبود اعتبار نيز تاحدود زيادي كاهش يابد.

او افزود: تئاتر خياباني مريوان مدتهاست كه در ميان فرهنگ دوستان و هنرمندان علاقه مند به اين رشته جايگاه خود را به دست آورده است و با جهاني شدن تئاتر خياباني مريوان بايد نگرش و نظر جهاني به آن داشت.

بادپروا تصريح كرد: عوامل اجرايي تئاتر خياباني در مريوان، مخاطبان و شهروندان فهيم شهرستان مريوان بي شك در ارتقا و حمايت از اين هنر تمام همت و تلاش خود را خواهند كرد.

او گفت: نگاه تئاتر خياباني و عوامل اجرايي در شهرستان مريوان بايد يك نگاه جهاني باشد و براي داشتن اين مهم بايد شعور تئاتر خياباني را در ميان مخاطبان گسترش دهيم.

مريوان در 130 كيلومتري غرب سنندج مركز استان كردستان واقع شد است.ك/3

533

سرخط اخبار استان‌ها