۷ آبان ۱۳۹۳، ۱۵:۵۲
کد خبر: 81368717
T T
۰ نفر

پدافند غيرعامل يكي از سياست هاي كلي نظام است

۷ آبان ۱۳۹۳، ۱۵:۵۲
کد خبر: 81368717
پدافند غيرعامل يكي از سياست هاي كلي نظام است

سنندج- ايرنا - مديركل پدافند غيرعامل استانداري كردستان گفت: پدافند غيرعامل يكي از سياست هاي كلي نظام است و در قانون اساسي و برنامه پنجم نيز از جايگاه والايي برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، مراد جعفري روز چهارشنبه در ديدار اعضاي شوراي پدافند غيرعامل استان با نماينده ولي فقيه در كردستان افزود: پدافند غير عامل يا دفاع غير نظامي منجر به ايجاد آمادگي در راستاي مقابله با تهديدات دشمن و حوادث و خطرات احتمالي است و در همه مكاتب بشري پذيرفته شده است.

وي گفت: مفهوم كلي پدافند غيرعامل حفاظت از جان انسان ها در برابر خطرات و تهديدات است لذا مي طلبد كه اين مهم مورد توجه جدي قرار گرفته و در راستاي شناسايي مردم مفهوم پدافند غيرعامل تلاش هاي بيشتري انجام شود.

مديركل پدافند غيرعامل استانداري كردستان اظهار كرد: امروز اگر دشمن جرات تهاجم عليه كشور ما را ندارد به اين دليل است كه در بحث دفاع عامل و غيرعامل اقدامات خوبي انجام شده و از توان دفاعي بالايي برخوردار هستيم.

وي افزود: دشمن در حوزه هاي شيميايي، اقتصادي، سايبري، فني، مهندسي و فرهنگي ممكن است ما را تهديد كند و پدافند غيرعامل يا دفاع غيرنظامي مي تواند در مقابله با اين تهديدات طرح و برنامه داشته باشد.

جعفري در ادامه به اقدامات انجام شده شوراي پدافند غيرعامل استان اشاره كرد و گفت: اين شورا داراي 11 كارگروه است كه فعاليت هاي موثري انجام داده و علاوه بر آن دو قرارگاه زيستي و سايبري نيز در اين شورا تشكيل شده است.

وي با بيان اينكه در شش ماهه نخست سال جاري 35 جلسه توسط شوراي پدافند غيرعامل در استان تشكيل شده است افزود: با وجود مشكلات اعتباري در حوزه هاي مختلف اين شورا با تلاش هاي مطلوب استاندار به عنوان رييس شورا با هيچ مشكل اعتباري روبرو نشده است.

سوم تا نهم مهر با نام هفته پدافند غيرعامل با شعار مصونيت بخشي با عزم ملي و مديرت جهادي نامگذاري شده است.ك/2

7348/533

سرخط اخبار استان‌ها