۳ آبان ۱۳۹۳، ۲۰:۳۷
کد خبر: 81363151
T T
۰ نفر
تقویت های زیرساخت های مناطق عشایری راهكاری اصلی خود اتكایی ملی است

یاسوج - ایرنا - استاندار كهگیلویه و بویراحمد گفت: تقویت های زیرساخت های مناطق عشایری راهكاری اصلی خود اتكایی این قشر و كمك به درآمد زایی واقتصاد ملی است.

سید موسی خادمی روز شنبه در گفت وگوباخبرنگارایرنا بااشاره یه بازدید از مناطق عشایری شهرستان چرام افزود: مسوولان برای تكمیل طرح های عمرانی در دست اجرا مناطق عشایری چرام و برطرف كردن مشكلات جامعه عشایری استان باید بیش از پیش تلاش كنند.

وی با بیان اینكه عشایر كهگیلویه و بویراحمد با یك میلیون راس دام سبك و سنگین را پرورش می دهند گفت: سالانه 54 درصد گوشت قرمز مورد نیاز مردم این استان معادل 27 هزار تن از سوی این قشر مولد تولید می شود كه نقش اقتصادی مهمی است.

خادمی اظهار كرد: عشایر كهگیلویه و بویراحمد سالانه 37 درصد شیر این استان معادل 26 هزار تن شیر را تولید و به بازار عرضه می كنند.

وی با اشاره به برنامه ریزی دولت تدبیر و امید برای زنجیره ای كردن تولید گوشت قرمز از تولید تا بازاریابی و فروش ابراز امیدواری كرد: با اجرای این طرح درآمد مردم مناطق عشایری افزایش پیدا كند.

اجرای پنج طرح بزرگ عمرانی در منطقه سرفاریاب از جمله احداث یك دهنه پل ، مرمت راه های عشایری منطقه با همكاری امور عشایر استان، پیگیری اجرای سد مارون 2، اجرای طرح پرورش ماهی یك هزار و 100تنی با همكاری سازمان جهاد كشاورزی استان با هماهنگی سازمان اقتصادی كوثر از مهمترین مصوبات این سفر بود.

استاندار كهگیلویه و بویراحمد، معاون عمرانی استاندار و نماینده شهرستان های كهگیلویه،چرام و بهمئی در مجلس شورای اسلامی از مناطق عشایری شهرستان چرام بازدید كردند.

8143/671

سرخط اخبار استان‌ها