۳۱ شهریور ۱۳۹۳، ۱۳:۲۴
کد خبر: 81321741
T T
۰ نفر
حوزه هنري كردستان دفاع مقدس را با زبان هنر معرفي مي كند

سنندج- ايرنا- رييس حوزه هنري كردستان گفت: زبان هنر ابزاري مناسب براي انتقال رشادت ها و فداكاري هاي رزمندگان دوران دفاع مقدس به نسل جوان است و در اين راستا حوزه هنري برنامه هاي متنوعي را در قالب هنر براي هفته دفاع مقدس تدارك ديده است.

امين مرادي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامي دو مؤلفه منحصر به فرد و متعلق به ملت سرافراز ايران است و يكي از مهمترين حوزه هايي كه مي تواند بخشي از حماسه هاي خلق شده اين دو دوران را به تصوير در آورد، زبان هنر است.

وي گفت: بر همين اساس حوزه هنري استان در برنامه هاي امسال هفته دفاع مقدس با به حركت در آوردن بخش كوچكي از اين توان بزرگ، گوشه هايي از دوران دفاع مقدس را با زبان هنر به تصوير در مي آورد.

رييس حوزه هنري كردستان با تشريح برنامه هاي پيش بيني شده براي اين هفته اظهار كرد: برگزاري نمايشگاه آثار گرافيكي، نقاشي و عكاسي هنرمندان مطرح كشوري در قالب 45 تابلو، برگزاري نمايشگاه تخصصي با موضوع دفاع مقدس و اكران خصوصي فيلم شيار 143 از جمله برنامه هاي پيش بيني شده است.

وي برگزاري مراسم شب شعر و خاطره با موضوع شهيد ابن الشهيد سرتيپ محمود امان اللهي با حضور شاعران برتر استان و همرزمان آن شهيد، تجليل از خانواده شهداي هنرمند و برگزاري نمايشگاه آثار استاد عباس قانع از اساتيد و مفاخر هنري استان قزوين با حجمينه هاي مسي و نقاشي با موضوع دفاع مقدس را از ديگر برنامه ها عنوان كرد.

مرادي در ادامه با اشاره به سياست ها و محورهاي فعاليتي حوزه هنري افزود: با توجه به اينكه پرداختن به حوزه دفاع مقدس يكي از اصلي ترين موضوعات فعاليتي حوزه هنري است، اين نهاد در طول سال نيز برنامه هاي متنوع زيادي را در اين عرصه برگزار مي كند.

وي پرداختن به موضوع دفاع مقدس را مسووليت تك تك افراد جامعه عنوان كرد وگفت: حوزه هنري به عنوان يكي از دستگاه‌هاي متولي تبيين هنر ديني و هنر ارزشي در استان آمادگي خود براي هرگونه همكاري و كمك به برگزاري هرچه بهتر برنامه‌هاي هفته دفاع مقدس را اعلام مي‌كند.ك/3

7348/533

سرخط اخبار استان‌ها