۲۶ مرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۴۳
کد خبر: 81275862
T T
۰ نفر
آمادگي استراليا براي اسكان بيش از 4 هزار آواره سوري و عراقي

تهران - ايرنا - 'اسكات موريسون' وزير مهاجرت استراليا روز يكشنبه اعلام كرد كه اين كشور پيشنهاد اسكان 4 هزار و 400 آواره عراقي و سوري را مطرح مي كند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از سيدني، وي گفت كه حداقل 2 هزار و 200 مكان براي اسكان عراقي ها از جمله اقليت هاي قومي و مذهبي كه از خشونت ها در شمال كشورشان گريخته اند، در نظر گرفته مي شود.

وي افزود: دولت استراليا همچنين حداقل 2 هزار و 200 مكان را براي سوري ها از جمله آنهايي كه در شرايط نااميدكننده در كشورهايي چون لبنان به سر مي برند، اختصاص مي دهد.

استراليا هر سال با اقامت 13 هزار و 750 نفر در قالب برنامه بشردوستانه مهاجرتي اش موافقت مي كند و به گفته موريسون، دولت اين كشور تضمين خواهد كرد كه 11 هزار مكان براي افراد مورد نياز به اسكان در نظر گرفته خواهد شد.

استراليا سال گذشته با اقامت بيش از يك هزار نفر از سوريه، بيش از 2 هزار نفر از عراق، 2 هزار و 754 نفر از افغانستان و بيش از يك هزار و 800 تن از ميانمار موافقت كرد.

به گفته موريسون، هرچند اوضاع در ميانمار رو به بهبودي است، استراليا از اسكان مهاجران اين كشور به ويژه اقليت هاي قومي مسيحي كه در حال حاضر در مالزي و تايلند زندگي مي كنند، حمايت مي كند.

رسانام**9109**1010
۰ نفر

سرخط اخبار جهان