۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۹:۴۸
کد خبرنگار: 5593
کد خبر: 85477183
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

عربستان: تجاوزات اسرائیل، نظام بین‌المللی را تضعیف کرد

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه عربستان سعودی امروز (سه‌شنبه) از ناتوانی نهادهای بین‌المللی برای حفظ صلح و امنیت جهانی انتقاد و تاکید کرد که تجاوزات رژیم صهیونیستی به اعتبار این نهادها ضربه زده‌است.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه «العربیه»، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان امروز گفت که ماشین جنگی رژیم صهیونیستی بدون هیچ ملاحظه‌ای به نقض قوانین و هنجارهای بین‌المللی ادامه می‌دهد و فقدان سازوکار مؤاخذه بین‌المللی نیز حجم فاجعه انسانی را افزایش داده است.

وی طی سخنانی در نشست مقدماتی شورای اتحادیه عرب در سطح وزرای امور خارجه که به منظور فراهم کردن مقدمات سی و سومین دور از اجلاس سران کشورهای عربی، در منامه برگزار شد، گفت که تجاوزات رژیم اسرائیل اعتبار نظام بین‌المللی و نهادهای آن را خدشه دار کرد و ناتوانی این نهادها را در حفظ صلح و امنیت جهانی آشکار کرد.

بن فرحان همچنین گفت که عربستان از ابتدای آغاز تجاوزات بی‌سابقه اسرائیل علیه ملت فلسطین، با همکاری کشورهای دوست و برادر برای بسیج حمایت بین‌المللی جهت توقف تجاوزات وحشیانه اسرائیل و جلوگیری از پیآمدهای این بحران و گسترش آن، تلاش کرده است.

«احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب نیز در این نشست تاکید کرد: تا زمانی که مساله فلسطین حل نشده باقی بماند، ثبات منطقه در معرض خطر و انفجار است.

وی گفت: پایان دادن به اشغالگری و تجسم یک کشور مستقل فلسطینی راه واقعی دستیابی به ثبات در منطقه است.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت بیش از هفت ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از هفت ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha