۳۱ فروردین ۱۳۹۳، ۱۷:۳۸
کد خبر: 81130419
T T
۰ نفر
امكانات تحصيلي بيشتري دراختيار اتباع خارجي قرار مي گيرد

شيراز - ايرنا - رييس دفتر كميسارياي عالي سازمان ملل درشيراز گفت: تلاش مي كنيم بتوانيم امكانات بيشتري در زمينه آموزش و تحصيل دراختيار دانش آموزان اتباع خارجي قرار دهيم.

به گزارش ايرنا ' آرجون جين' ، يكشنبه در ديدار با مدير كل اتباع و مهاجرين خارجي استانداري فارس افزود: مشكلات پناهندگان را در جلسات هفتگي و با همكاري كارشناسان اداره كل اتباع و مهاجرين خارجي استانداري فارس بررسي خواهيم كرد.

وي، در مورد رفع مشكلات ميهمانشهرشهيد بهشتي سروستان استان فارس كه يكي از سكونتگاه هاي اتباع خارجي است گفت: مشكلات اين مركز از جمله مشكل آب آشاميدني آنها دردست پيگيري است و به دنبال اختصاص بودجه اي براي انجام اين كارهستيم.

مديركل اتباع و مهاجرين خارجي استانداري فارس هم دراين ديدار گفت: در بحث خدمات رساني به پناهندگان و مهاجرين خارجي، همكاري خوب و قابل توجهي با كميسارياي عالي سازمان ملل در امور پناهندگان داريم.

به گزارش ايرنا، سيد علاالدين كراماتي افزود: اداره كل اتباع و مهاجرين خارجي استانداري فارس هرجا كه احساس كرده كه اين افراد نيازمند كمك و ياري هستند بي درنگ وارد عمل شده و در حد توان خدمات مورد نياز اتباع را عرضه كرده است.

وي ادامه داد: انسان ها از نظر دين و مذهب، نژاد، فرهنگ و موارد ديگر با هم تفاوت هايي دارند اما از نظرانسانيت همه با هم مشترك هستند و توجه به اين مهم دغدغه مشترك همه ماست.

وي اظهاركرد: اداره كل اتباع استانداري فارس، در مورد محل سكونت، شغل، تعداد اعضاي خانوار، تعداد دانش آموزان و دانشجويان، شمار بيماران و افراد آسيب پذير اطلاعات جامعي از اتباع خارجي در اختيار دارد و همين اطلاعات مي تواند در عرضه خدمات به اين افراد به ما كمك موثري كند.

كراماتي اضافه كرد: همچنين اداره كل اتباع و مهاجرين خارجي استانداري فارس مي تواند اطلاعات مفيدي در مورد اتباع محصل، پناهندگان واقعي و آسيب پذير، افراد نيازمند، افراد حائزشرايط اعزام به كشور ثالث و بيماران خاص يا مهلك دراختيار اين كميساريا قرار دهد تا افراد نيازمند مورد حمايت قرار گيرند.

او افزود: با توجه به اينكه كميسارياي عالي سازمان ملل تاكنون مدرسه اختصاصي و درمانگاه براي اتباع خارجي درنظرنگرفته، اين انتظار وجود دارد كه اين كميساريا يك آموزشگاه اختصاصي و يك مركز درماني در شيراز به پناهندگان اختصاص دهد و تيم مشتركي از كارشناسان اداره كل اتباع و كميساريا مشكلات فرهنگي و بحث درمان و سلامت پناهندگان را دنبال كنند.

مديركل اتباع و مهاجرين خارجي استانداري فارس بيان كرد: ضروري است كه اين اداره كل با همكاري كميسارياي عالي سازمان ملل در امور پناهندگان اقدام به تشكيل يك تيم مشتركي كنند تا پس از شناسايي و بررسي مشكلات پناهندگان، نسبت به رفع آنها اقدام شود.

وي ، از كميسارياي عالي سازمان ملل درخواست كرد كه اين نهاد بين المللي بودجه اي را براي رفع مشكلات محل سكونت پناهندگان در ميهمانشهرشهيد بهشتي سروستان و آسفالت راه هاي اين اردوگاه اختصاص دهد.

مديركل اتباع و مهاجرين خارجي استانداري فارس ادامه داد: هر هزينه اي كه در مكان ياد شده صورت گيرد ، پناهندگان از آن منتفع خواهند شد.ك/2

678 /679

سرخط اخبار استان‌ها