حاشیه‌های دومین فینال لیگ برتر بسکتبال

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۱:۳۴
کد خبر: 85482660
حاشیه‌های دومین فینال لیگ برتر بسکتبال

گرگان- ایرنا- دومین مسابقه بسکتبال از فینال رقابت‌های لیگ برتر کشور با حاشیه‌هایی همراه بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا این مسابقه ابتدا قرار بود روز جمعه ۲۸ اردیبهشت برگزار شود که با توجه به مسابقه تیم شهرداری در فینال لیگ برتر باشگاه‌های غرب آسیا، تغییراتی در ۲ بازی نخست فینال ایجاد شد.

این مسابقه قرار بود ساعت ۱۶ برگزار شود و از آنجایی که پیش‌بینی می‌شد، استقبال زیادی از این بازی شود، درب‌های سالن از ساعت ۱۳ برای حضور هواداران باز شد.

حدود ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه ظرفیت سالن ۲ هزار و ۸۰۰ نفری امام خمینی (ره) مجموعه ورزشی آزادی گرگان تکمیل و درب‌های ورودی مجموعه توسط نیروی انتظامی بسته شد.

با بسته شدن درب‌های مجموعه ورزشی آزادی گرگان، جمعیتی حدود هزار نفر پشت درب‌ مانده و تلاش داشتند تا خود را به درب سالن محل برگزاری برسانند.

به غیر از ظرفیت ۲ هزار و ۸۰۰ نفری حاضر در سالن، حدود هزار و ۵۰۰ نفر هم در مسیر راه‌پله‌های سکوها و پشت نرده‌ها و حفاظ‌های داخل سالن نشسته بودند.

تعداد زیاد جمعیت حاضر در سالن (حدود ۲ برابر ظرفیت اصلی) باعث شده بود تا فشارهای زیادی به کسانی که بین سکوهای ردیف اول دورتادور سالن تا حفاظ اطراف نشسته و ایستاده بودند، وارد شود.

ایستادن تماشاگران در ردیف‌های جلو باعث شده بود تا از کوارتر دوم، بیشتر تماشاچیان بازی را ایستاده تماشا کنند.

بسیاری از کودکان و نوجوانان حاضر در سالن محل برگزاری به علت فشار جمعیت پشت گاردها و حفاظ سکوها نشسته و پاهای خود را از لای نرده‌ها به سمت داخل زمین آویزان کرده بودند.

به علت حساسیت مسابقه فینال، امیرحسین واحدپور، کوروش بخشی‌عرب، فریدون سلمانیان، نادر باقری و فرهاد زحمتکش به عنوان نمایندگان و ناظران داوری، فدراسیون و سازمان لیگ در سالن حضور داشتند.

توزیع بادکنک‌های سفید و قرمز در میان هواداران، پخش موسیقی‌های مرتبط با تیم گرگان و پخش آهنگ‌های قهرمانی سه فصل اخیر تیم شهرداری گرگان از حواشی دیگر این مسابقه بود.

نصب تابلوهای تبلیغاتی (تلویزیون‌های ال ای دی) در مقابل جایگاه ویژه و پخش شعارهای هواداران و مطالب مرتبط با این مسابقه، جلوه خاصی به سالن برگزاری فینال اول لیگ برتر بخشیده بود.

چند عکاس خانم با داشتن کارت ورود به مسابقات به گرگان آمده بودند که مسوول حراست اداره کل ورزش و جوانان مانع از فعالیت آنان شد که پس از هماهنگی‌های انجام شده با فدراسیون، سازمان لیگ و حراست مرکزی وزارت ورزش و جوانان، با حضور این عکاسان در کنار زمین موافقت شد.

جایگاه ویژه خبرنگاران و اصحاب رسانه سالن، همچون گذشته مملو از افراد غیرخبرنگار بود، به طوری که خبرنگاران ورزشی برای نشستن در جایگاه اختصاصی خود با مشکل مواجه شدند و برخی از آنان، در جایگاه پشت داوران نشستند.

خطا کردن سعید داورپناه و آرمان زنگنه بازیکنان تیم طبیعت اسلامشهر بر روی ویلیام چری و ارسلان کاظمی بازیکنان تیم بسکتبال شهرداری گرگان در برخی از لحظات بازی، سبب درگیری و تنش لفظی بین بازیکنان شد.

در اوایل کوارتر دوم، برخی از تماشاگران به نحوه قضاوت داوران با سر دادن شعارهایی اعتراض خود را اعلام کردند که بازی در ۲ نوبت هر یک به مدت ۲ و پنج دقیقه متوقف شد.

سعید داورپناه و آرمان زنگنه بازیکنان موثر و تاثیرگذار تیم طبیعت اسلامشهر در کوارتر چهارم به علت تمام شدن محدودیت خطای فردی (پنج خطا) از زمین خارج و ادامه بازی را از روی نیمکت ذخیره‌ها به نظاره نشستند.

به گزارش ایرنا، تیم بسکتبال شهرداری گرگان در اولین مسابقه از سری فینال رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور، جمعه شب با نتیجه ۸۶ بر ۷۹ در حضور تماشاگران خودی، مغلوب تیم طبیعت اسلامشهر شد.

سری فینال رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور به صورت سه از پنج خواهد بود و تیمی که در سه بازی پیروز شود، قهرمان این فصل خواهد شد.

مسابقه سوم ۱۶ خرداد ماه برگزار می‌شود که میزبان بازی سوم طبیعت است و در بازی چهارم، باز هم طبیعتی‌ها میزبانی خواهند کرد و در صورت نیاز به بازی پنجم و پایانی آن مسابقه در گرگان انجام می‌شود.

تاریخ بازی‌های چهارم و پنجم (در صورت نیاز) هنوز اعلام نشده است.

تیم بسکتبال شهرداری گرگان که در مسابقات لیگ برتر باشگاه‌های غرب آسیا به مقام نایب قهرمانی رسیده باید دوم خرداد ماه برای انجام رقابت‌های باشگاه‌های غرب آسیا (فاینال هشت) راهی قطر شود که مسابقات دور مقدماتی شهرداری گرگان روزهای پنجم، ششم و هشتم خرداد برگزار خواهد شد و در صورت صعود به مرحله بعد، این رقابت‌ها تا ۱۲ خرداد ادامه خواهد داشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha