۳۰ آبان ۱۳۹۲، ۱۴:۲۸
کد خبر: 80914680
T T
۰ نفر
آيت‌الله مكارم شيرازي: گزينه هاي ما هم روي ميز است

قم - ايرنا - آيت‌الله ' ناصر مكارم شيرازي' از مراجع تقليد گفت: آنها (غربي ها) هر روز مي گويند همه گزينه ها روي ميز است، تاكيد مي كنيم كه گزينه هاي ما هم روي ميز است، گزينه بسيج، سپاه و ارتش ما هم روي ميز است.

به گزارش ايرنا به نقل از مركز خبر حوزه، اين مرجع روز پنج شنبه در ديدار سردار نقدي رييس سازمان بسيج مستضعفين با وي با بيان اين كه بسيج بايد به آموزش هاي عقيدتي اهميت ويژه اي بدهد، اعتقادات و باورهاي ديني را وجه تمايز نيروهاي نظامي جمهوري اسلامي ايران دانست.

وي تصريح كرد: آنچه كه ما را از دشمنان جدا مي كند، اعتقادات است، اعتقاد به معاد است كه شخص را وادار مي كند به دل دشمن برود، اين عقيده است كه بسيجي را جان بر كف مي كند. اين مسئله سلاحي است كه ما داريم و دشمن ندارد.

آيت الله مكارم شيرازي افزود: سربازان آنها مبتلا به جنون مي شوند، دست به خودكشي مي زنند و از ميدان هاي نبرد فرار مي كنند، ما 8 سال جنگ كرديم، نه كسي فرار كرد، نه خودكشي صورت گرفت و نه كسي مبتلا به جنون شد، اما آنها فرار و جنون و خودكشي دارند و اين سلاحي است كه در زرادخانه هاي ماست و در زرادخانه هاي آنها وجود ندارد و سلاح برتر ما نيز به شمار مي آيد.

وي با تبريك هفته بسيج، اجتماع بزرگ فرماندهان بسيج در حضور رهبر معظم و بزرگوار انقلاب را ستودني دانست.

وي با بيان اين كه امروز بسيج از شكل يك مجموعه نظامي و دفاعي فراتر رفته و مجموعه داراي كارايي بالا در زمينه هاي مختلف است، گفت: امروز بسيج در برنامه هاي تربيتي، فرهنگي، كشاورزي و... نيز وارده شده و اين كارها بسيار خوب است.

اين مرجع تقليد بيان كرد: ذهنيت مردم بسيج را يك گروه نظامي مي دانند. بايد با خبر رساني و فرهنگ سازي لازم، ديد مردم درباره بسيج تغيير پيدا كند.

وي، ظرفيت بسيج را فوق العاده بالا دانست و با تاكيد بر بهره برداري هر چه بيشتر و بهتر از اين ظرفيت، خاطرنشان كرد: امر به معروف و نهي از منكر يكي از زمينه هايي است كه بسيج مي تواند با ارائه آموزش هاي لازم، در اين راستا وارد عمل شود تا سخنان مغرضانه و افراد ناداني كه شايعه كردند كه امر به معروف و نهي از منكر مساوي با خشونت است، از بين برود.

آيت الله مكارم شيرازي با بيان اين كه امر به معروف يعني هدايت محبت آميز و مؤدبانه، ادامه داد: امر به معروف و نهي از منكر بايد با زبان دوستانه و محبت آميز انجام شود و اين مساله در قرآن كريم و روايات ديني نيز مورد تاكيد قرار گرفته است.

وي تاكيد كرد: خداوند نيز بر همين اساس در قرآن كريم تصريح مي كند كه در مقابل خشونت هاي افراد نادان محبت كنيد؛‌ اين نكته يك نكته روانشناسي مهم است كه دشمن را به دوست تبديل مي كند و ضرورت دارد اين مسائل به بسيجيان بيش از پيش آموزش داده شود.

وي يادآور شد: افرون بر اين نكات، بايد به اطلاع عموم مردم چه بسيجي و چه غير بسيجي رسانده شود كه امر به معروف و نهي از منكر قبل از آن كه يك وظيفه شرعي باشد، يك وظيفه اجتماعي است.

اين مرجع تقليد خاطرنشان كرد: مفاسد اجتماعي همچون آتشي است كه به همه جا سرايت مي كند؛ از اين رو همه بايد در خاموش كردن آن بكوشند.

وي با بيان اين كه آموزش هاي ارائه شده به بسيجيان بايد منظم،‌ مدون و با برنامه باشد، افزود: در كنار آموزش اقتصادي، فرهنگي و تربيتي، آموزش هاي نظامي و دفاعي نيز بايد وجود داشته باشد.

سردار ' محمدرضا نقدي ' رييس سازمان بسيج مستضعفين روز پنجشنبه براي ديدار با علما و مراجع تقليد به قم سفر كرد.

اين ديدارها بدون حضور خبرنگاران انجام مي شود. ك/3

7403 / 380/

سرخط اخبار استان‌ها