۱۰ مهر ۱۳۹۱، ۲:۳۲
کد خبر: 80348808
T T
۰ نفر
چاوز : اگر اوباما ونزوئلايي بود به من راي مي داد و اگر من آمريكايي بودم به او راي مي دادم

تهران - هوگو چاوز رييس جمهوري ونزوئلا مي گويد : چنانچه وي يك شهروند امريكا بود در انتخابات رياست جمهوري ششم نوامبر ( 16 آبان ماه ) در امريكا به باراك اوباما راي مي داد و اگر اوباما يك ونزوئلايي بود به چاوز راي مي داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از كاراكاس ، رییس جمهوری ونزوئلا خود درگیر یك رقابت فشرده با ' هنریك كاپریلس ' نامزد جناح مخالف برای انتخاب مجدد در انتخابات هفتم اكتبر است .

چاوز روز یكشنبه به شبكه تلویزیون خصوصی ' تله ون ' گفت :' اگر من اهل امریكا بودم به اوباما رای می دادم و اگر اوباما از قشر كارگر حومه كاراكاس بود به چاوز رای می داد.

وی افزود : اوباما اخیرا حرف بسیار منطقی و منصقانه ای زده است و آن اینكه ونزوئلا تهدیدی برای منافع امریكا نیست .

با وجود این سخنان گرم ، امریكا و ونزوئلا سال ها روابط متزلزلی داشتند و دو كشور از سال 2010 در پایتخت های یكدیگر سفیر نداشتند.

چاوز همچنین پیشنهادهای میت رامنی نامزد جمهوریخواه انتخابات امریكا و جناح راست افراطی را ' واقعا غیر منطقی ' خواند.

چاوز كه بیش از سیزده سال است كه قدرت را در ونزوئلا در دست دارد ابراز امیدواری كرد كه اگر وی و اوباما هردو در انتخاب مجدد پیروز شوند، دو كشور بتوانند دور تازه ای از روابط عادی خود را آغاز كنند.

چاوز از آغاز زمامداری خود در سال 1999 به ' سیاست های امپریالیستی ' واشنگتن حمله كرده وامریكا كه روزانه یك میلیون بشكه نفت از ونزوئلا می خرد ، بزرگترین شریك تجاری این كشور امریكای جنوبی است.

مترجمام 1403 ** 1917
۰ نفر

سرخط اخبار جهان