اردبیل - ایرنا - معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح رتبه بندی از اقدامات شاخص دولت سیزدهم در حوزه آموزش و پرورش بود، گفت:دولت سیزدهم برای رفع دغدغه‌های معلمان و تامین مطالبات آنها از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حامد علامتی شامگاه سه‌شنبه در آئین تجلیل از فرهنگیان در پژوهش‌سرای اداره کل آموزش و پرورش اردبیل اظهار کرد: طرح رتبه‌بندی معلمان از اقدامات شاخص دولت در حوزه آموزش و پرورش بود و این کار با شجاعت و همت انجام شد.

وی افزود: نتیجه رتبه‌بندی معلمان سبب شد، میانگین زیر حکم معلمان در مجموعه دستگاه‌های دولتی جزو بالاترین‌ها باشد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه داد: یکی از مهم‌ترین کارها در نظام مقدس جمهوری اسلامی تعلیم و تربیت است و هدایت و پروش فکری، ذهنی، مهارتی و اخلاقی دانش‌آموزان به همت معلمان وابسته است.

علامتی یادآورشد: اقشار مختلف جامعه مدیون معلمان شریف هستند و معلم است که استعداد آینده‌سازان را کشف می‌کند و آینده کشور را با تربیت نسل متعهد و متخصص تضمین می‌کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: معلمی از مشاغلی است که در دین اسلام به اهمیت و جایگاه آن توجه شده و در احادیث پیامبر اسلام (ص) بازتاب داشته است و دولت سیزدهم و وزارت آموزش و پرورش، برای رفع دغدغه‌ها و تامین مطالبات این قشر فرهیخته از هیچ فرصت و کوششی دریغ نمی‌کند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل هم در این آئین گفت: از ناحیه استاندار اردبیل مکاتبه‌ای با صندوق بازنشستگی و صندوق رفاه فرهنگیان انجام خواهد شد تا مطالبات معلمان و مربیان و فرهنگیان بازنشسته این استان با جدیت پیگیری شود.

رضوان باقلاچی افزود: معلمی شغلی شریف و بسیار با اهمیت است و نسل‌های آینده در سایه زحمت‌ها و دلسوزی‌های معلمان و مربیان دلسوز و آینده‌نگر، تربیت و بالنده می‌شوند.

کلام‌الله صفری مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این برنامه با گرامیداشت یاد و نام استاد شهید مرتضی مطهری، روز و هفته مبارک معلم را به همکاران و فرهنگیان استان اردبیل تبریک گفت و حضور فرهنگیان بازنشسته را در جمع معلمان و مربیان شاغل، به فال نیک گرفت.

وی با اشاره به تدارک برنامه‌هایی فرهنگی و مفرح برای ارج نهادن به مقام شامخ معلم، اظهار کرد: از هر فرصت و امکانی برای خدمت به همکاران و رفع مشکلات و تامین مطالبات آنها استفاده می‌کنیم و حفظ شان و منزلت معلم، دغدغه و دستور کار همیشگی ماست.

اجرای سرود توسط دانش‌آموزان دختر با لباس سنتی بانوان آذربایجان موسوم به "تومان کوینگ"، شعرخوانی و اجرای موسیقی عاشیقی از بخش‌های متنوع ضیافت شام فرهنگیان و بازنشستگان فرهنگی بود و در پایان با اهدای هدایایی از جمعی از معلمان و مربیان تلاشگر تجلیل شد.

به گزارش ایرنا ، استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است و ۲۶۳ هزار دانش‌آموز زیر نظر ۱۹ هزار معلم و ۳۳۰ مدیر در یک‌ هزار و ۳۰۰ کلاس درس در این استان در حال تحصیل علم هستند.