۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۰۸
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 84746056
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین: تکریم معلمان زمان نمی‌شناسد

قزوین - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: تکریم معلمان به عنوان تربیت کنندگان نیروی انسانی کشور زمان نمی‌شناسد و نباید محدود به روز، هفته یا مناسبت خاصی باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نقی سیاهکالی مرادی روز دوشنبه در همایش استانی تجلیل از برگزیدگان دومین برنامه شناسایی جلوه های ویژه معلمی در زیست بوم جدید که در سالن اجتماعات تربیت معلم قزوین برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم افزود: معلم عنصر بی‌بدیل و غیرقابل جایگزین در فرآیند تعلیم و تربیت است.

وی اظهار داشت‌: خدمت صادقانه در مسیر تعالی احکام اسلام از اهداف اصلی آموزش و پرورش است و در جهت تحقق این هدف باید تلاش کرد. 

سیاهکالی مرادی با اشاره به سختی کار معلمان در دوران شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: معلمان در دوران کرونا جلوه های ویژه معلمی را به نمایش گذاشتند.

این مسوول با اشاره به اینکه معلم گرانبهاترین سرمایه در آموزش و پرورش است،‌افزود: کار معلمان در دوران کرونا صدچندان شده بود و ایثار معلمان در بعد زمان و مکان نمی گنجد و در ماه های اخیر کم نبودند آنها که در حین بیماری هم تدریس را رها نکردند و ما قدردان زحمات همه‌ همکاران خود هستیم.

وی با اشاره به مقام شامخ شهدا تصریح کرد : استان قزوین ۵۸  معلم شهید و ۲۵۶  دانش‌آموز شهید تقدیم اسلامی کرده است‌. 

سیاهکالی مرادی به ضرورت ادامه دادن راه شهدا اشاره کرد و افزود: همه باید در راستای اهداف مقدس شهدا گام برداریم چراکه همه ما آنچه داریم از برکات وجود شهدا است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با تاکید بر اینکه نباید موضوع تکریم معلم را به یک هفته یا یک روز در طول سال محدود کنیم، ادامه داد: تکریم از معلم‌ها باید مستمر باشد و همه افراد تحصیلکرده جامعه مدیون معلم هستند. 

وی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین از شایستگی‌های معلمی صحبت شده است،اظهار داشت: روحیه انقلابی، بصیرت افزایی، تحلیل گری، استقبال، توجیه عقلانی و پاسخگویی به شبهات، تولید فکر، گفتمان سازی مفاهیم انقلاب و آرمان‌ها، تکیه بر مبانی فقهی، نظریه پردازی، خودسازی و خودباوری در وصف معلم شایسته یاد شده است.

سیاهکالی مرادی افزود: پیگیر مطالبات فرهنگیان هستیم و امیدواریم بزودی اجرای رتبه بندی معلم محقق شود.  

استان قزوین دارای ۲۵۳ هزار دانش امور در مقاطع مختلف تحصیلی است که ۱۷ هزار فرهنگی کار آموزش این دانش آموزان را برعهده دارند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha