تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۴

کاشان - ایرنا - فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اردستان گفت: عملیات اجرایی، مرمت و بازسازی ۲۰رشته قنات با اعتبارپنج میلیارد و ۲۰۰میلیون ریال در سال گذشته توسط بسیج سازندگی و با همکاری جهاد کشاورزی، منابع آب و خودیاری مردم روستاها به اتمام رسیده است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ روح‌الله صنعتکار روز دو شنبه در نشست خبری افزود: هدف از ترمیم قنات ها استفاده بهینه از آب های زیر زمینی، افزایش درآمد اهالی، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و بازگشت مردم به روستاها است.
وی اظهار کرد: درسال گذشته ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار در بخش آبرسانی برای لوله کشی و اصلاح شبکه آب شرب پنج روستا هزینه شده است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اردستان بیان کرد: برای مرمت و آسفالت ۱۱ راه شهری و روستایی و جاده بین مزارع نیز ۵۴۰ تن قیر رایگان توسط بسیج سازندگی تامین شده است.
سرهنگ صنعتکار گفت: ناحیه مقاومت بسیج سپاه اردستان ۱۱ قرارگاه دارد که در ۱۱ حوزه ازجمله، فرهنگی، اجتماعی، سازندگی،اقتصادی، خانواده، محرومیت زدایی، پنل خورشیدی، مرمت قنات، حوزه دانش آموزی، کمک به مستمندان و آبرسانی روستایی فعالیت دارند.
وی اظهار کرد: بسیج سازندگی در یکسال گذشته زمینه استفاده خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را برای احداث ۳۵ نیروگاه خورشیدی با استفاده هریک از تسهیلات یک میلیارد و ۵۰۰میلیون ریالی با کارمزد چهار درصدفراهم کرده، ایزوگام ۸۰ واحد مسکونی نیازمندان تحویل کمیته امداد شده‌ است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اردستان بیان کرد: در این مدت با ساماندهی چهل گروه جهادی پنج تا ۱۰ نفره ازبین برادران و خواهران فعال توانسته ایم به کمک سیل زدگان روستایی شتافته ، در چهار مرحله با استفاده از ۱۰ گروه جهادی برای مبارزه با بیماری سالک به شبکه بهداشت درمان شهرستان کمک کنیم، همچنین توزیع بسته های معیشتی و توزیع پنج هزار پرس غذا بین نیازمندان و تحویل ۱۱ سری جهیزیه به نو عروسان نیازمند باهمکاری کمیته امداد از دیگر اقدام ها می باشد.
وی به ۲۰ مورد ایجاد اشتغال خرد خانگی، گلخانه و صنایع تبدیلی اشاره کرد و افزود:ایجاد و توسعه ۴۳ مورد صندوق های قرض الحسنه محلی از دیگر فعالیت ها می باشد، همچنین مرمت و احداث سرویس بهداشتی و حمام برای ۶ خانواده محروم انجام شده است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اردستان بیان کرد:راه اندازی مرکز مشاوره با اعتبار ۲ میلیارد و ۱۰۰میلیون ریال در شهرزواره و سه قرارگاه سازندگی در اردستان،زواره و مهاباد و برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی از فعالیت های این نهاد است.
شهرستان اردستان بابیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.