۱۵ فروردین ۱۴۰۲، ۲۲:۰۹
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85073859
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۲ رشته قنات در شهرستان اردستان مرمت شد

۱۵ فروردین ۱۴۰۲، ۲۲:۰۹
کد خبر: 85073859
۲۲ رشته قنات در شهرستان اردستان  مرمت شد

کاشان - ایرنا - فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اردستان گفت: عملیات اجرایی، مرمت و بازسازی ۲۲ رشته قنات با اعتبار ۴۴۱ میلیون تومان در یک سال گذشته توسط بسیج سازندگی این شهرستان و خودیاری مردم روستاها به اتمام رسیده است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ روح‌الله صنعتکار شامگاه سه شنبه در نشست خبری افزود: هدف از ترمیم قنات ها استفاده بهینه از آب های زیر زمینی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و بازگشت مردم به روستاها است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه اردستان بیان کرد: درسال گذشته ۲۲۷ میلیون تومان اعتبار در بخش آبرسانی به روستاهای مار، موغار، آردرانچه و نیسیان برای لوله کشی و اصلاح شبکه آب شرب هزینه شده است.
سرهنگ صنعتکار در بخش دیگری از سخنانش گفت: سپاه پاسداران اردستان ۱۱ قرارگاه دارد که در ۱۱ حوزه ازجمله، فرهنگی، اجتماعی، سازندگی،اقتصادی، خانواده، محرومیت زدایی، پنل خورشیدی، مرمت قنات، حوزه دانش آموزی، کمک به مستمندان و آبرسانی روستایی فعالیت دارند.
وی با اشاره به مشکلات موجود فرهنگی در جامعه افزود: دراین زمینه ۲۴ دستگاه مسوولیت دارند که‌ اگر هر دستگاه به درستی وظیفه خود را انجام داده بود امروز شاهد برخی مشکلات نبودیم و لازم است نهادهای مسوول در این راستا بیشتر فعالیت کنند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه اردستان بیان کرد:سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک نهاد انقلابی باید حافظ انقلاب باشد،امروز موضوع عفاف و حجاب یک مسئله حساس است و رعایت آن به عنوان یک فریضه الهی و دینی ضروری است که باتاسف در چند ماه گذشته کمی کمرنگ شده بود و لازم است اقدام های مناسب برای جلوگیری از بد حجابی و بی حجابی در سطح شهرستان انجام شود.
سرهنگ صنعتکار اظهار کرد: دراین ارتباط به ۱۰۰ نفراز افراد واجد شرایط آموزش های لازم برای تذکر لسانی، داده شد و در ایام تعطیلات نوروز بیش از ۷۰ نفر از این افراد در پارک ها و مکان های عمومی فعال بودند و برنامه های فرهنگی و تشویقی برای جوانان و نوجوانان اجرا کردند.
وی اضافه کرد: با تاسیس ۶ ایستگاه عفاف و حجاب بیش از پنج میلیون تومان اقلام‌ فرهنگی و تشویقی به کودکان و دختران خوش حجاب اهدا شد.
شهرستان اردستان بابیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha