دماوند - ایرنا - رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان دماوند گفت: دماوند با رشد ۳ برابری اسکان مسافران نوروزی در استان تهران رتبه نخست را کسب کرد.

به گزارش ایرنا ، علی افضلی روز سه شنبه اظهار کرد: کلیه تمهیدات لازم با همکاری سایر دستگاه‌های ستاد خدمات سفر شهرستان دماوند با تشکیل ۱۸ کمیته جهت خدمات‌رسانی نوروزی و ماه رمضان برای مهمانان فراهم شده بود.

وی افزود: در ایام نوروز سال ۱۴۰۳ برای اسکان مسافران نوروزی در شهرستان دماوند تاسیسات گردشگری، اماکن مذهبی و مدارس خدمات‌رسانی مطلوبی را به مسافران و گردشگران داشتند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان دماوند ادامه داد: طبق آخرین آمار در مجموع ۱۵ هزار و ۹۰۳ نفر مسافر نوروزی در مراکز اقامتی دماوند اسکان یافته‌اند که شاهد رشد سه برابری اسکان مسافران نوروزی در این شهرستان بوده‌ایم.

افضلی گفت: به منظور ارائه خدمات مطلوب و میزبانی شایسته از گردشگران و میهمانان نوروزی ۲۶۳ مورد نظارت بر تاسیسات گردشگری ویژه ایام نوروز در شهرستان دماوند انجام گرفت.

وی با بیان اینکه ۲۲۴ هزار و ۳۲۵ نفر مسافر و گردشگر در این مدت‌ جهت بازدید از جاذبه‌های گردشگری در شهرستان دماوند حضور پیدا کردند، افزود: بیشترین بازدید گردشگران و مسافران از آستان مقدس امامزاده هاشم(ع) شهرستان دماوند به دلیل قرارگیری در مسیر محور هراز است که با تجهیزات و امکانات مطلوب به مسافران و گردشگران خدمات‌رسانی می‌کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان دماوند خاطر نشان کرد: امسال سیاه چادر و نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات در ورودی شهر دماوند دایر شده بود که در به طور کلی ۳۴ هزار و ۲۰۰ نفر مسافر نوروزی از این مجموعه بازدید داشتند.