۱۷ فروردین ۱۴۰۱، ۸:۰۹
کد خبر: 84706282
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار و ۳۰۰ فرهنگی نوروز امسال در شهرستان دماوند اسکان یافتند

تهران - ایرنا - رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دماوند با بیان اینکه این شهرستان رتبه نخست اسکان فرهنگیان را در استان تهران به خود اختصاص داد، گفت: بیش از ۲ هزار نفر از فرهنگیان نوروز امسال در دماوند اسکان یافتند.

شهرام شریفی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا پیرامون میزان اسکان مسافران و گردشگران ورودی به شهرستان دماوند در نوروز امسال اظهار داشت: در بخش رودهن یک هزار و ۵۹۵ نفر و در بخش مرکزی این شهرستان نیز ۷۰۵ نفر اسکان یافتند. 
وی افزود: در ستاد اجرایی  خدمات سفر سال ۱۴۰۱ شهرستان دماوند، همه ادارات در راستای خدمت‌رسانی به گردشگران و عموم مردم نقش بسزایی داشته و در سال جاری به لحاظ میزان اقامت و اسکان مسافران و همچنین تعداد گردشگران ورودی به شهرستان رشد چشمگیری را داشتیم.
این مسئول خاطرنشان کرد: میزان اسکان فرهنگیان در بخش رودهن به تنهایی از همه شهرستان‌های استان بیشتر بوده و این موضوع سبب شد تا شهرستان دماوند در ایام نوروز رتبه اول اسکان فرهنگیان را در استان تهران به خود اختصاص دهد.
شریفی با بیان اینکه در حوزه تاسیسات اقامتی و بوم‌گردی‌های این شهرستان نیز حدود ۲ هزار نفر در ایام نوروز اقامت داشتند، گفت: در سال جاری میزان ورود گردشگر و اقامت در این شهرستان نسبت به سنوات قبل بی‌سابقه بوده و ظرفیت  اغلب تاسیسات گردشگری در برخی از ایام تکمیل بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دماوند، اضافه کرد: همچنین در این ایام بیش از ۷۰۰ هزار گردشگر از این شهرستان عبور کرده که یا توقف چند ساعته و یا اقامت چند روزه داشتند.
وی با بیان اینکه گشت‌های مشترک بازرسی ویژه نوروز به صورت روزانه انجام می شد، یادآور شد: هیچ‌گونه شکایتی از ستاد خدمات سفر شهرستان در سامانه‌ها و نهادهای ذیربط در ایام نوروز ثبت نشده است.

دماوند از جمله شهرستان های استان تهران است که بین ۲ محور ارتباطی هراز و فیروزکوه در ۴۵ کیلومتری پایتخت قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha