رشت - ایرنا - بر اساس آخرین الگوهای هواشناسی، استان گیلان پائیز را با جو غالبا آرام و پایدار به اتمام می‌رساند و زمستان را با باد جنوبی و افزایش دما آغاز می‌کند.

کارشناس هواشناسی گیلان گفت: نقشه‌های هواشناسی نشانگر جو غالبا پایدار و آرام در گیلان طی روزهای آینده است که بر این اساس وضعیت جوی این استان روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری صاف همراه با کاهش ابر است.

علاءالدین حسینی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: جریانات جنوبی از جمعه نخست زمستان تا اوایل هفته آینده گیلان به ویژه دامنه‌ها و ارتفاعات را در برمی‌گیرد؛ ضمن اینکه سرعت باد برای شنبه هفته آینده شدید پیش‌بینی شده‌است.

وی با اشاره به افزایش ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوای گیلان در این مدت اضافه کرد: اسب‌وونی تالش با ۶ درجه سلسیوس زیرصفر کمترین و آستارا و تالش با ۱۱ درجه بالای صفر بیشترین دمای استان را در ۲۴ ساعت گذشته به خود اختصاص داده‌اند.

کارشناس هواشناسی استان گیلان دمای فعلی رشت را ۱۲ درجه سلسیوس و رطوبت را ۶۵ درصد عنوان کرد و ادامه داد: دریا نیز با کاهش تدریجی ارتفاع موج از امروز تا پایان هفته جاری برای فعالیت‌های دریانوردی مناسب پیش بینی شده‌است.