بوشهر- ایرنا- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر گفت: در جدول قانون بودجه سال ۱۴۰۲ اعتبارات محرومیت‌زدایی ۱۵۰ هزار میلیارد ریال برای ۳۱ استان کشور در نظر گرفته شده که سهم بوشهر، چهار هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال ابلاغ شده است.

به گزارش ایرنا، "محسن پاپری‌زارعی" روز یکشنبه در نشست با مسئولان اجرایی استان بوشهر اظهار کرد: این اعتبار ابلاغ شده در ردیف‌های آب و راه‌های روستایی و عشایری، مسکن محرومین، و مدارس هزینه می شود.

وی افزود: از چهار هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبارات محرومیت‌زدایی استان، سه هزار میلیارد ریال برای تامین آب روستایی و عشایری و مابقی برای ساخت مدارس در نقاط کم‌برخوردار، اجرایی شدن مسکن محرومان و سایر طرح‌های زیرساختی هزینه می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر تصریح کرد: در حوزه های زیرساختی و به خصوص درمانی، آموزشی، آب‌رسانی، برق‌رسانی، عمران شهری و روستایی، ارتباطات و فناوری طرح های خوبی در استان در دست اجراست که بخش عمده آن در این دولت آغاز شده و انتظار می رود برای افتتاح و بهره‌برداری در دهه فجر امسال آماده شود.

پاپری‌زارعی ادامه داد: دولت سیزدهم برای بازسازی بافت فرسوده شهری و روستایی برنامه دارد و با ارائه تسهیلات ارزان قیمت و بسته های مهم حمایتی دیگر به دنبال رفع معظلات موجود به خصوص در محلات کم برخوردار و حاشیه‌نشینی است.

وی یادآور شد: در کنار توجه ویژه به طرح‌های نیمه تمام، سعی می شود متناسب با نیازها به طرح های جدید نیز اعتبار تخصیص یابد.