۲ هزار و ۷۲ میلیارد تومان اعتبار سفر رئیس جمهور به بوشهر تامین شد

بوشهر - ایرنا - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت: در مجموع هفت هزارو ۸۳۶ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه‌های مصوب سفر سال گذشته رئیس جمهور به این استان در نظر گرفته شده است که تاکنون ۲ هزار و ۷۲ میلیارد تومان ازاین میزان تخصیص یافت.

محسن پاپری زارعی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اعلام کرد: ۱۰۴ مصوبه اقتصادی رهاورد دور نخست آیت الله رئیسی و هیات دولت سیزدهم به استان بوشهر بود که ۹۳ مورد با چهار هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان در مهر ماه ۱۴۰۰ مصوب و سپس ۱۱ متمم با ۲ هزار و ۸۸۶ میلیارد تومان اعتبارِ به آن افزوده شد.

وی افزود:  از مجموع این اعبتارات تاکنون ۲ هزار و ۷۲ میلیارد آن تامین و مابقی نیز به وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط ابلاغ شده و در مسیر تخصیص قرار گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر اعلام کرد: مجموع سهم سازمان برنامه و بودجه کشور در تامین اعتبارات طرح‌ها و پروژه‌های مصوب ششمین سفر استانی رئیس جمهور و هیات دولت ۲ هزار و ۴۷۶ میلیارد تومان بود که ۹۳۵ میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان آن در سال ۱۴۰۰ تخصیص یافت و امسال نیز تا پایان آذر ماه ۶۹۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تامین و پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: علاوه بر اعتبارات مصوب برای پرداخت تسهیلات ازدواج، دستاورد این سفر برای استان بوشهر ۱۶ طرح اقتصادی و ۸۳ طرح عمرانی بود که با تخصیص اعتبارات مصوب تحول خوبی در رفع کمبودها و تکمیل طرح‌های برزمین مانده از سال‌های گذشته رخ می‌‍دهد.

پاپری زارعی ادامه داد: طرح‌های عمرانی که مصوبه سفر دریافت کردند به طور میانگین تا کنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر با اشاره به برخی از این پروژه‌های عمرانی، گفت: در زمان حاضر سد خائیز با ۹۸ درصد، سد ذخیره‌ای اخند با ۹۵ درصد، سد باغان با ۶۰ درصد، فاضلاب گناوه و دیلم با ۹۰ درصد، سد دالکی ۴۶ درصد، ساختمان شبکه و زه‌کشی سد دالکی ۹۸ درصد و بزرگراه بوشهر به شیراز در قطعه کنار تخته –دالکی ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: استخر دانش‌آموزی بوشهر و ایستگاه پمپاژ آب حاج مهدی از پروژه‌های عمرانی مصوب این دور از سفر هیات دولت بود که امسال به بهره‌برداری رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha