یزد –ایرنا- مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اشکذر یزد روز پنجشنبه در مراسمی با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و مدیرعامل کشوری این نهاد، بعد از ۱۴ سال بلاتکلیفی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد در این مراسم گفت: اولین مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اشکذر در سال ۸۸ در زمینی به مساحت ۲۱۰۰ متر مربع شروع شد و امروز پس از ۱۴ سال با حضور مسئولان و مردم به بهره‌برداری رسید.

عالیه قوامی افزود: این مرکز تنها کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اشکذر و در منطقه مجومرد احداث شده است و بخش های مختلفی از جمله کتابخانه، اتاق قصه‌گویی، اتاق نجوم، سالن مطالعه، سالن صنایع دستی و سفالگری، مرکز شعر و داستان نویسی و خوانش کتاب دارد .

وی اظهار داشت: پیش از این در این محل، مرکز سیار کانون فعال بوده و بیش از هزار عضو کودک و نوجوان دارد و رتبه‌های خوبی در سطح استان و کشور نیز به دست آورده اند و برای مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اشکذر ۱۲ هزار کتاب نیز تهیه شده و تاکنون چهار هزار نسخه آن ثبت و مابقی در حال آماده‌سازی است.

"روح الله ردائی" فرماندار اشکذر نیز در این مراسم گفت: اولین مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اشکذر با اقدام خیری برای تأمین زمین در منطقه مجومرد این شهرستان شروع به کار شد و ۱۴ سال قبل که کلنگ احداث این مرکز به زمین خورد کسی تصور نمی‌کرد که تا به امروز به طول انجامد و خوشبختانه در دولت سیزدهم با اعتبارات شهرستانی جمعا به مبلغ ۸۰ میلیارد ریال ساختمان این مرکز تکمیل شد و مجموعه حیاط مرکز نیز به مبلغ ۱۵ میلیارد ریال توسط شهرداری مجومرد آماده‌سازی شد.

اشکذر در ۲۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.