کانون پرورش فکری کودکان اشکذر یزد پس از ۱۴ سال بلاتکلیفی افتتاح شد

یزد –ایرنا- مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اشکذر یزد روز پنجشنبه در مراسمی با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و مدیرعامل کشوری این نهاد، بعد از ۱۴ سال بلاتکلیفی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد در این مراسم گفت: اولین مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اشکذر در سال ۸۸ در زمینی به مساحت ۲۱۰۰ متر مربع شروع شد و امروز پس از ۱۴ سال با حضور مسئولان و مردم به بهره‌برداری رسید.

عالیه قوامی افزود: این مرکز تنها کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اشکذر و در منطقه مجومرد احداث شده است و بخش های مختلفی از جمله کتابخانه، اتاق قصه‌گویی، اتاق نجوم، سالن مطالعه، سالن صنایع دستی و سفالگری، مرکز شعر و داستان نویسی و خوانش کتاب دارد .

وی اظهار داشت: پیش از این در این محل، مرکز سیار کانون فعال بوده و بیش از هزار عضو کودک و نوجوان دارد و رتبه‌های خوبی در سطح استان و کشور نیز به دست آورده اند و برای مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اشکذر ۱۲ هزار کتاب نیز تهیه شده و تاکنون چهار هزار نسخه آن ثبت و مابقی در حال آماده‌سازی است.

"روح الله ردائی" فرماندار اشکذر نیز در این مراسم گفت: اولین مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اشکذر با اقدام خیری برای تأمین زمین در منطقه مجومرد این شهرستان شروع به کار شد و ۱۴ سال قبل که کلنگ احداث این مرکز به زمین خورد کسی تصور نمی‌کرد که تا به امروز به طول انجامد و خوشبختانه در دولت سیزدهم با اعتبارات شهرستانی جمعا به مبلغ ۸۰ میلیارد ریال ساختمان این مرکز تکمیل شد و مجموعه حیاط مرکز نیز به مبلغ ۱۵ میلیارد ریال توسط شهرداری مجومرد آماده‌سازی شد.

اشکذر در ۲۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha